דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / להסתכל על עצמך מלמעלה

להסתכל על עצמך מלמעלה

laitman_2009-06_1300_70.jpg

המדע הקונוונציונאלי התחיל להתקרב להשקפות הקרובות להשקפות הרוחניות. הכול מתחבר, מוחק גבולות ונוצרות תופעות כגון: פיזיקה כימית או כימיה פיזיקאלית. המדענים ממשיכים לגלות כוחות חדשים; כאילו הם צוללים לתוך תמונת העולם עם המיקרוסקופ ומגלים שם מרכיבים חדשים השייכים לאותו מקור המשותף לכולם.

כל צורות החומר: חלקיקי היסוד החיוביים, השליליים והניטראליים מבטאים למעשה את אותו הרעיון, את אותו הכוח, רק בצורות שונות. עדיין איננו מסוגלים לראות מהו הטבע של "הקו האמצעי" ותמיד מסתכלים עליו, או "מהימין", או "מהשמאל" ובאמצע, כביכול, שום דבר אינו קיים. אפס! אך למעשה, זה אינו יכול להיות אפס.

בסופו של דבר, נגיע להבנה שעלינו לחקור את החומר, לא מלמטה למעלה, כשמסתכלים על החומר כעל נקודת המוצא, אלא מלמעלה למטה. זה בדיוק מה שקורה כשלומדים את חכמת הקבלה, כאשר האדם עובד קשה, חוקר את החומר שלו, את הרצון ליהנות ומנסה למלא אותו איכשהו.

בסופו של דבר, האדם מגיע לשבירה מוחלטת. הוא מגלה שאינו מסוגל לעשות שום דבר עם עצמו. אז הוא פונה אל המדרגה הגבוהה יותר ומבקש שתתגלה. הוא רוצה לקבל את צורת העליון כדי לגלות את מדרגתו התחתונה, בהתבסס על העליונה.

המדע המודרני מתקרב לגילוי העובדה הזאת, שאם לא נעלה את עצמנו, את הצופה, למדרגה גבוהה יותר, לא נבין את המדרגה הנוכחית. בחכמת הקבלה פותרים את הבעיה הזאת מלכתחילה. מסבירים לאדם שאם הוא יישאר באותה המדרגה, הוא לא יוכל לגלות דבר. "תעלה למעלה ומשם תשיג את הכוח המנהל אותך, את הכוח שיצר אותך ושמוביל אותך דרך כל המצבים שאתה חווה!".

המדע עוד לא הגיע לסוף התפתחותו, אלא רק מתקרב אליו ובסוף, אנחנו נגלה שאנחנו חייבים לעלות למדרגה העליונה, כדי להבין מה קורה בתוכנו. אם כל המציאות נמצאת בתוך הרצון שלנו ונגלה בה עוד אלפי תופעות, עוד אלפי חלקיקי יסוד בפיזיקה הקוונטית, מה זה ייתן לנו בסופו של דבר? לא נוכל לחבר את כל זה יחד, אם לא נגלה את הכוח המנהל את הכול. זאת הבעיה, להשיג את המדרגה העליונה המנהלת את המציאות שלנו.

זאת המטרה אותה חכמת הקבלה מציבה בפני האדם, להשיג את הבורא: את המדרגה העליונה. זו גישה מדעית לחלוטין. הרי לא נוכל להשיג את החומר הזה, אם נישאר שקועים בתוך החומר שלנו. חייבים לעלות ממנו לדרגת הכוחות!

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 13.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
מיקרוסקופ רוחני
הצופה חייב להשתנות!
מרחיבים את גבולות המציאות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest