דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / להסתכל מעבר לאופק

להסתכל מעבר לאופק

חכמת הקבלה זו שיטה לגילוי הבורא לאדם בעולם שלנו. אם אדם רוצה להכיר ולהשיג את מערכת ההנהגה העליונה, שנסתרת מאיתנו, להבין כיצד היא מנהלת אותנו, כיצד בתגובה אנחנו יכולים לנהל אותה, אם לא מעניין אותו מה שנמצא לפניו על פני האדמה, אלא משהו רחב יותר, נצחי, אז הוא זקוק לשיטה, שנקראת "חכמת הקבלה".

המקובל הענק רמח"ל בפרק "דעת תבונות" כתב שלגלות את ההנהגה ואת המחשבה של הרצון העליון, לשם מה נבראו כל הנבראים האלה, מהווה נושא של חכמת הקבלה. מה הבורא רוצה מהנבראים שלו, מה יהיה סוף של גלגולי העולם, הסודות שלהם, את כל זה אנחנו לומדים כמו פיזיקה של הספירות העליונות.

מאוחר יותר מקובל ענק אחר בעל הסולם במאמר "מהותה של חכמת הקבלה" אמר: " כי חכמה זו היא לא פחות ולא יותר, אלא סדר של שורשים המשתלשלים על דרך קודם ונמשך בחוקים קבועים ומוחלטים המתחברים וקולעים למטרה אחת מאוד נעלה, הנקובה בשם "גילוי אלוקותו ית' לנבראיו בעולם הזה".

רמח"ל שׂם דגש על כך שחכמת הקבלה מיועדת  לאדם, למען האדם, ביחס לאדם. בעל הסולם נתן ניסוח מופשט יותר, הוא הדגיש שמדובר בגילוי הכוח העליון ותכניתו לאדם בעולם הזה.

אנחנו נמצאים במצב שכל הזמן משתנה, פעם אנחנו מתים, פעם נולדים, משנה לשנה, מדור לדור. מי מנהל אותנו? לאן אנחנו הולכים? בשביל מה אנחנו מתפתחים? הטבע לא עושה שום דבר ללא מטרה, ואילו המטרה אינה ידועה לנו.

מצד אחד, בהיותנו בדרגה בהמית, אנחנו, בדיוק כמו הבהמות, יכולים להתקיים ללא מטרה. אבל אנחנו שואלים את עצמנו את השאלות האלה ומחפשים עליהן תשובה. למעשה בהמה לא משתנה במהלך חייה, ואילו אנחנו מתפתחים, משתנים ומשנים את העולם, את הסביבה שסובבת אותנו, את החברה האנושית. לכן מעניין אותנו לדעת אם אנחנו נוהגים בצורה נכונה, מפני שזה משתקף בחיים שלנו, ומשפיע על הגורל שלנו.

לאדם ניתנה האפשרות להשיג הבנה באיזה אופן מנהלים אותו, האם הוא יכול להשתתף בהנהגה העליונה, להשפיע עליה, על כל ההיסטוריה, על האבולוציה. מסתבר, שזה אפשרי. רק שלשם כך צריך להרים את העיניים ולהסתכל, אם לא כלפי מעלה, אז לפחות קצת קדימה, מעבר לאופק.

מתוך שיעור וירטואלי, 29.10.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest