דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להסתכל מהצד של הבורא

להסתכל מהצד של הבורא

Laitman_2011-07-10_6163_w.jpg

שאלה: האגו הוא שמניע את ההתפתחות. כיצד אני יכול להפנים את זה?

תשובה: תתחיל להתייחס אליו בהתאם: האגו עוזר לך, הוא "עזר כנגדו". הוא מתגלה כדי שאתה תהפוך אותו, ואז הוא יהיה לעזר.

אם נסתכל על הדברים בצורה נכונה, החיים לא ייראו כעימות קשה וכ"קיר שלא ניתן לשבור". להיפך, אתה כל הזמן משחק עם האגו, כל הזמן "מסובב" אותו. אתה מתיידד עימו, והוא כבר יודע שכך צריך להיות.

ופתאום, מאחורי האגו מופיע הבורא. מתברר, שזה הוא שמושך את החוטים, ועכשיו הוא הופך לשותף שלך.

תנסה להסתכל על הכול לא רק מלמטה למעלה, אלא גם מלמעלה למטה – לא מצד הנברא, אלא מצד הבורא. כיצד הוא צריך לצמצם את עצמו, מה ואיך בדיוק הוא צריך לשלוח לך.

נניח, שאתה קיבלת ממנו משהו. עכשיו אתה מסתכל מלמטה כיצד לעבוד עם זה, אבל חוץ מזה, אתה יכול להסתכל גם מנקודת המבט שלו, לדמיין בצורה ברורה כיצד הוא שולח לך את התנאים המסוימים והם יורדים למטה עד שמתחברים למצב שבו אתה נמצא.

ומה לעשות עכשיו? – לפנות אליו מלמטה למעלה, לייחס הכול אליו ובסבלנות להתחיל ללמוד, לברר כיצד לסדר את הדברים כדי להגביר בתוך עצמך את הכרתם של שני העקרונות:

  1. אין עוד מלבדו (אע"מ).
  2. טוב ומטיב (טו"מ).

זה העיקר. הרי, לא משנה מה הבורא שולח לי, כל מקרה מסתכם בזה, ולזה אני תמיד צריך להיות מכוון. בסופו של דבר, כל פעם התגובה שלי צריכה להיות כזאת: לעלות את שני העקרונות הללו ממדרגה למדרגה ולהגביר אותם יותר ויותר. לשם כך כל זה קורה.

בוודאי, שכדי ליישם את זה, אני זקוק לערבות, לתמיכה, ל"אור מקיף" (או"מ), ובכלל, לכל השיטה של חכמת הקבלה. אבל, בכל מקרה, כל דבר קורה רק כדי לאפשר לי להתקרב לגילוי הבורא, שאין עוד מלבדו, והוא טוב ומטיב.

מתוך שיעור על מאמר "השלום", 14.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בלהט הקרב עם טחנות הרוח
להסתכל על החיים שלך דרך העיניים של הבורא
אשליה אגואיסטית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest