דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להסכים עם כל המצבים

להסכים עם כל המצבים

"רק באופן כזה יכולים לקבל הטוב ועונג הזו, שלא יכול לקבל את הטוב ועונג, מה שהבורא רוצה לתת, זה גורם לו שמקבל שנאה לפירוד. "(בעל הסולם, ספר "שמעתי", מאמר ל"ד "יתרון ארץ בכל הוא")

עלינו להבין באיזה אופן אנחנו מתקרבים לבורא, כיצד אנחנו מתחברים עימו, מפני שהשתוות והידמות התכונות, השתוות הצורה, מסתכמת רק בכך שאני מסכים לכל המצבים שבהם אני נמצא, מפני שכולם מגיעים מהבורא.

אני לא מתייחס למצבים האלה כטובים או רעים. אני חושב שהם כולם זהים לחלוטין, פשוט הבורא מטלטל אותי מלמעלה למטה ומלמטה למעלה, כדי שאהיה  מכוון אליו כל הזמן. כאשר שינוי המצבים לא משפיע עליי בשום אופן, אז נחשב שרכשתי את כוח האמונה.

"אז יש לו היכולת להבחין את גודל התועלת מהשתוות הצורה. ואז הוא מתחיל להשתוקק לבחינת הדביקות. נמצא, שכל צורה מראה על צורה השניה. נמצא לפי זה, שכל הירידות שהאדם מרגיש, שבא לידי פירוד, ניתן לו הזדמנות להבחין בין דבר והפוכו."

אנחנו לא יכולים לקבוע לגבי שום מצב אם הוא טוב או רע, אלא אם כן משיגים אותו מהמצב המנוגד לו. אך ורק כך! את המצב הטוב משיגים מתוך המצב הרע, ואת המצב הרע מתוך המצב הטוב. אבל אם איננו מרגישים את ההבדלים האלה, ואין לנו את הדלתא הזאת, את ההבדל בין המצבים, אז אנחנו לא יכולים למדוד או להרגיש משהו. באותה מידה שבה ההרגשות השליליות והחיוביות מופרדות בתוך האדם, והוא מייחס אותן רק לבורא ולכן לא קושר אותן ל"טוב או לרע", באותה מידה שהן עוזרות לו להיות באיחוד עם הבורא, אז הוא מנהל נכון את המצבים שלו.

מתוך שיעור וירטואלי, 22.12.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest