דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להיתקן = להתקרב זה לזה

להיתקן = להתקרב זה לזה

נאמר ש"ישראל, אורייתא וקב"ה חד הוא", כל שלושת המרכיבים הללו חייבים להתאחד. בעל הסולם מסביר ש"ישראל" הוא האדם שרוצה לחזור אל שורשו, שבו הוא נמצא בדבקות ובהשתוות, כלומר באהבה הדדית עם הבורא. "אורייתא" היא אותם השלבים שדרכם הוא עובר, כשהוא מכין בתוכו את הנחיצות לחיבור בקבוצה, את החיסרון הכללי המשותף. ואז מגיע האור שמתגלה בכלי המחובר.

אך ביחס לכלי השבור שרוצה להתחבר, האור הזה נקרא "אור מקיף", האור המחזיר למוטב. ואז הוא מתקן את הרצון, עד כמה שזה אפשרי באותה המדרגה שבה נמצאים עכשיו החברים, כלומר בדרגת הקשר ביניהם. ואז הפעולה שלהם נקראת קיום "תרי"ג מצוות", תיקון תרי"ג הרצונות.

הם מבצעים את התיקונים האלה בכל ההזדמנויות שניתנות להם, כשהאור מעורר אותם למצב הבא. האור מגיע מאין-סוף למדרגה שלהם ובכל פעם מושך אותם עוד ועוד כלפי מעלה. אם הם עובדים בצורה כזאת, אז בסופו של דבר הם משיגים את המצב הסופי, את מטרת הבריאה.

אך אין כאן שום דבר מלבד ביצוע החוק של "ואהבת לרעך כמוך". בכל מדרגה שבה אנחנו מבקשים את האור המחזיר למוטב, הוא מגיע (כלומר מתעורר בנו), מתקן ומחבר אותנו זה לזה. זה נקרא התורה, 613 העצות שלה, שמתקנות את 613 הרצונות האגואיסטיים, והופכות אותם להשפעה.

ואחר כך מתלבש בהם הבורא, האור הכללי שמתגלה באור החסדים, באור ההשפעה.

כלומר כל העבודה שלנו מורכבת:

• מצד אחד, מביטול עצמי,

• מצד שני, מגדילה עצמית, כדי שתהייה לנו אפשרות להשפיע על האחרים,

• ומהחיבור בינינו, שמתבצע על ידי האור המחזיר למוטב.

והאור כבר נמצא בינינו, אנחנו רק צריכים לגלות אותו! הרי איננו מרגישים את כוח התיקון, אלא רק את עצמנו, כשאנחנו הופכים לקצת יותר מתוקנים.

להיות יותר מתוקנים, זה להיות יותר קרובים זה לזה פנימית ולהתחבר (דווקא פנימית ולא חיצונית!). ובזכות ההתקרבות הפנימית הזאת אנחנו מתחילים להרגיש מהו הקשר, מהו כוח ההשפעה. כשאנחנו מכירים את כוח ההשפעה, אנחנו משיגים את הבורא ומתחילים להבין את מחשבת הבריאה, את התוכנית, את הסיבה, את כל התהליך שאנחנו עוברים. וכך אנחנו מגלים את פעולות הבורא.

בגילוי פעולות הבורא לנבראים מסתכם אותו התענוג שאנחנו יכולים לגרום לו: שכל הנבראים יכירו אותו כמשפיע וטוב ומיטיב.

מי שרוצה להתקדם ורואה בכך את מטרתו העיקרית, לא יעזור לו שום דבר, חוץ מלתאר לעצמו את המצב המתוקן וכל הזמן להשתדל להתקרב אליו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 20.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
לדרוך על האגו שלך 125 פעם
מה זה ʺבוראʺ וʺתורהʺ בדרך הרוחנית
האיחוד שמתבהר בהדרגה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest