דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / להיות מוכן לתשעה באב

להיות מוכן לתשעה באב

הערה: תשעה באב, זהו יום טראגי בהיסטוריה של העם היהודי, כאשר נחרב בית המקדש, נחרב הר הבית, גורשו יהודים מאנגליה, צרפת, ספרד. בתשעה באב נוסד הגטו הראשון ודווקא בתשעה באב הוציאו את היהודים שנועדו להשמדה מגטו וארשה.

התייחסותי: זהו תאריך קריטי מאוד. בזמן הזה מתגלה האגו הגדול ביותר, כלומר תכונה שלילית שנמצאת בבני אדם ומנוגדת לכוח הטבע החיובי שלהם, שאותו אנחנו מכנים בשם "הטבע" או "בורא". את התכונה הזאת עלינו לחשוף ולגלות. אדם, שמצויד בידע, רואה מראש מה מותר לעשות, מה אסור, היכן אפשר לדרוך והיכן לא. לכן הוא חווה את אותם מצבים שחווה אדם שללא ידע מוצא את עצמו שקוע בבעיות הללו. הוא אמנם נאלץ להשקיע הרבה זמן במחקר, בהבנה, בפיתוח עצמו, בהרגשת סכנה, אבל זו השקעה מוצדקת מפני שבסופו של דבר הוא נע קדימה בדרך נורמלית. הוא מבין שעליו להתנגד לאגו שלו, הוא יודע כיצד להיאבק בו. הוא יודע, שכאן הכרחי לימוד שיטתי על עצמו, בקבוצה, עם אחרים, כפי שאנחנו לומדים מתוך חכמת הקבלה. באופן הזה אנחנו מתגברים על כל הבעיות, שצריכות להתגלות בנו בסדר הכרחי, מפני שאם הן לא מתגלות הן נמצאות בהסתרה ואי אפשר לתקנן.

אם אנחנו מתכוננים לבעיות מראש בצורה נכונה, אז הן מתגלות לנו באותה מידה שבה אנחנו רוצים ובאותו קצב שבו אנחנו מסוגלים לתקנן. אבל אם אנחנו לא מתכוננים לקראתן, אז הן מתרחשות בצורה של אסונות כדוגמת השואה, גירוש, פוגרומים ובעיות אחרות. כך קורה תמיד, לכן חכמת הקבלה מזהירה אותנו ואומרת שעלינו לנוע באופן הכרתי קדימה עם חיבור יותר ויותר גדול בינינו. למעשה אין ביננו חיבור, עם כל יום שעובר אנחנו נפרדים ומתנתקים יותר ויותר.

כאן בישראל יש חוגים גדולים שמפרידים את העם ונותנים דוגמה להתנגדות עצמית כלפי אחרים, הם עובדים רק לטובת עצמם ולא לטובת המדינה ולא לטובת העם. למרבה הצער, כל זה מוביל אותנו לאסון נוסף ואנחנו מתקרבים לאירועים לא טובים, ואילו חכמת הקבלה מדברת על כך שלמרות הפירוד ביננו והאגו העצום, שכל הזמן נמצא בתוכנו וכל הזמן מתפתח, עלינו להתחיל להתאחד, למרות הכול ומעל לכל, כמו שנאמר: "על כל פשעים תכסה אהסה". לא תתקן, אלא תכסה. אנחנו לא צריכים לשים לב לכך שבתוכנו נמצא דחף שלילי זה כלפי זה, זה טבעי מבחינתנו, כמו לעם המפותח ביותר ולמרות כל זה עלינו להתקרב. קיימת שיטת התקרבות שאותה מסבירה דווקא חכמת הקבלה ועלינו לממש אותה.

שאלה: כלומר הכנה ל"נפילה" אפשרית בתשעה באב, מסתכמת בכך שברגע שאותן נפילות מגיעות הן מיד מכוסות באהבה?

תשובתי: כן. לכן שבוע לאחר תשעה באב מגיע יום האהבה. מפני שבהתאם לתוכנית הבריאה לאחר כל הבעיות מגיעים לאיחוד ואהבה. באופן כללי זה נמצא בידינו ואני מקווה, שאנשים שרחוקים מחכמת הקבלה, כולל המתנגדים שלה בכל זאת יבינו שבחכמה זו נמצאת שיטת האיחוד. אנחנו חייבים לקחת אותה על עצמנו, לממש אותה ולהראות אותה לכל העולם. רק באופן כזה העולם יגיע לרוגע שלו. נקווה שנבנה בלבבות שלנו, בינינו, באיחוד הטוב בינינו, את מה שנקרא "בית המקדש השלישי" ובתוכו נגלה את הבורא, את כוח האהבה בינינו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 10.8.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest