להיות כלי לאור

מיכאל לייטמן

שאלה: מה הוא הקשר בינינו שבתוכו עלינו לחפש את כל התכונות שעליהן אנו קוראים בספר הזוהר? מהו הקשר הזה?

תשובתי: זהו הקשר בין כל חלקי הבריאה: דומם, צומח, חי, מדבר, גשמיים ורוחניים – בין כולם. אבל חייב להיות קשר כללי, שלם ומושלם בכל – בין כל החלקים ובמלוא הכוח, בכל 100%. אז זה יקרא מלכות דעולם אין סוף – כלי לאור. זהו כלי גשמי, רוחני – הכל, כל מה שרק קיים, חייב להתחבר יחד ללא שום הבדלים ביניהם. כל הרצונות, כל התופעות, כל מה שרק אני יכול לחשוב ולדמיין, להרגיש ולהבין – צריכים להתמזג בהרמוניה אחידה, המשלימה זה את זה.

הכל נראה לי כרגע לא שלם, מפורד, רחוק, מנוגד ונמצא במאבק זה עם זה בכל מיני צורות אפשריות, כי אני מסתכל על זה מנקודת מבט לא נכונה ולכן אני רואה תמונה מעוותת. אפילו בעולם הגשמי, הפיזיקה הקוונטית מגלה היום שעל ידי מעקב אחר תופעה כלשהי, אני על ידי המבט שלי משפיע על המתרחש. וזה באמת כך, זו אינה הפנטזיה שלהם – הם גילו חוק אובייקטיבי. לייתר דיוק חלק ממנו, שהכל מושג רק בחיבור. החלק השני של החוק אומר, שכל מה שמתגלה אני מרגיש בתוכי, ולא מחוץ לי, כפי שזה נדמה לי.

הצופה זה אני, ולכן במבט וביחס שלי אני משנה את המתרחש. בהסתכלותי על העולם אני דן אותו במידת החסרונות שלי, ומשפיע על התוצאות בכך שאני משנה את עצמי. כל העולם – זו ממלכתו של הבורא, ותלוי רק בנקודת המבט שלי עליו. אני מסתכל בעין טובה – הכל טוב, בעין רעה – הכל רע! ולכן עליי לתקן רק את המבט שלי.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 31.01.2010

רשומות קודמות בנושא:
מצפן בדרך לבורא
מתי כבר לא אהיה אני
כיצד להרגיש את האור המקיף?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest