דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להחיות את אירופה הזקנה

להחיות את אירופה הזקנה

הכנס בבולגריה, שיעור מס' 5

אירופה היא החלק המפותח ביותר בעולם, אשר עבר בדרכו ההיסטורית לא מעט ייסורים קשים. זוהי יבשת תשושה וכבדה ביותר, אך יחד עם זאת, המובילה ביותר בעולם. אם מתרחש משהו באירופה, זה מייד משפיע על כל העולם, מפני שהעולם "ניזון" מאירופה, ולאו דווקא מארה"ב.

אמריקה רק מדפיסה דולרים, מעבירה לעולם טכנולוגיות שונות, אך אינה מוסרת את הרוח, את ההשכלה והחינוך. משם לא מגיעה הפרדיגמה (תבנית) החדשה של האנושות.

לכן מאוד חשוב לנו לפתח את אירופה כחלק האנושות המתקדם ביותר, ואפילו הייתי אומר, הבשל מדי. אף על פי שלעתים קרובות אני מדבר במרירות על כך שאינני מאמין ביכולתה להתעורר, להתעודד ולהשתחרר מהחולשה והזִקנה שלה, אך דווקא מבנה המשטר שלה, התלות ההדדית שהאירופאים הכניסו את עצמם בלי לדעת את הסיבה (אנחנו כן יודעים, שהכול מגיע לפי התוכנית למעלה), כל זה יעזור לה להתעורר.

מצד אחד, הם עברו היסטוריה נוראית של מלחמות, איבה מחרידה, התנגדויות עמוקות בין המדינות. אך מצד השני, הם פתאום התחברו בתלות כזאת, שאינם יכולים כבר לברוח ממנה. כיום הם בעצמם אינם יודעים מה לעשות עם זה, אבל דווקא זה יוביל אותם להכרת הנחיצות של החיבור האמיתי. לכן אנחנו חייבים לעבוד עם אירופה. אם נצליח כאן, זה יציג דוגמה רצינית לשיטת ההתפתחות הנכונה של האנושות כולה.

לא סתם אירופה עוברת קליטה והשתלבות כל כך סוערת של עמים אחרים: כל אפריקה הצפונית, כל אסיה, כל הקולוניות (המושבות) לשעבר, משתוקקות לדומיניון (מדינה שולטת) שלהן. כתוצאה מזה מתרחש מיזוג, חיבור של העמים, אפילו שזה מתרחש תוך כדי מאבק, התנכרות, דחייה, חוסר הבנה הדדית. כך בדרך כלל זה קורה בשלבים הראשונים של כל ערבוב.

ואנחנו צריכים להביא לתוך ההתמזגות הזאת את השיטה שלנו. יתכן מאוד שהיא תתפתח יותר בקרב המהגרים מאשר בין האוכלוסייה המקומית, חייבים גם את זה לנסות. זוכרים איך התפשטה הנוצרות? זו הייתה דת של עבדים ברומא העתיקה, שהרומאים שנאו אותה וזלזלו בה, אמנם הרשו באדיבות לעבדים להאמין בזה שיהיה להם קל יותר לסבול את השלטון הרומאי. בסופו של דבר, הדת הזאת עברה מהעבדים, שהובאו מכל העולם, אל הרומאים עצמם.

אותו הדבר כאן – אנחנו צריכים לנסות להחדיר את החינוך האינטגרלי לא רק בתוך האוכלוסייה המקומית, אלא דווקא בקרב אלה שמגיעים לשם, מפני שאירופה זוהי אותה בבל העתיקה.

אני קורא לכל החברים שלנו בכל העולם לחזק את הקשרים שלהם עם הקבוצות האירופאיות ולעזור להן בחיבור. כי חוץ מהאגו הרגיל שלנו, שאינו ממש משתוקק לאיחוד, ישנן כאן עוד טענות ישנות רבות: ממשלתיות, תרבותיות, רגשיות, היסטוריות. ואנחנו חייבים לעזור להם להתגבר עליהן. אם נצליח לעשות זאת, ניצור ברית אינטגרלית בעלת כוח עצום ומעל כל ההבדלים. בואו נתחיל להחיות את אירופה הזקנה.

מתוך הכנס בבולגריה, שיעור מס' 5, 03.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לעורר את אירופה
אירופה היא מרכז העולם ובבל המודרנית
אירופה – בית משותף, בעיה משותפת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest