דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להגיע לארץ ישראל

להגיע לארץ ישראל

"השמר לך פן תכרת ברית ליושב הארץ אשר אתה בא עליה פן יהיה למוקש בקרבך." (תורה, ספר "שמות", פרשת "כי תשא", פרק ל"ד, פסוק י"ב).

באדם ישנן כאלה תכונות, שאותן הוא בכלל לא יכול לתקן. אנחנו צריכים להניח להן, כלומר לברר ולהבין שאנחנו לא יכולים להסתדר איתן, להתגבר עליהן, לשנות אותן להשפעה ואהבה.

כי אין בכוחנו אפילו להתעלות מעליהן. לכן אנחנו צריכים לגרש אותן מתוכנו, כאילו להשמיד, לא להשתמש, אבל לא להשתמש במובן שהן כאילו באמת לא היו קיימות.

כל התכונות הללו נמצאות בדרגה האגואיסטית הנמוכה ביותר, שנקראת "ארץ ישראל", ומתגלות בנו כאשר אנחנו עולים למדרגה הגבוהה ביותר. רק אז אנחנו יכולים להבהיר, לקבוע ולזהות אותן. לכן אסור לנו בשום אופן לשתף פעולה עם מה שנקרא שבעה העמים (תכונת חג"ת נהי"ם, שבע ספירות) וקובעים איסור אף פעם לא לגעת בהם.

כנגד התכונות הכי גסות והבלתי ניתנות לתיקון הללו נמצא אור עצום, אור של עולם אין סוף. אבל דווקא בגלל זה אנחנו צריכים לזלזל בהן, לתת לבורא לתקנן, מפני שהתכונות האלה שייכות לבריאה שלנו.

כאשר נוצר רצון מאין, אז ברצועה היבשה הצרה הזאת "יש מאין", במגע הזה נמצאות כל שבע התכונות. לכן הן מתגלות ברגע האחרון, כאשר אנחנו כבר עולים בכל המדרגות שאותן יכולנו לתקן.

התורה מסתיימת במקום של כניסה לארץ ישראל. וכל התכונות הללו עוד נשארות לפני האדם. ואיך עליו לפעול הלאה? על זה לא נאמר. התורה ניתנת רק כספר הדרכה לתיקון של מה שאפשר לתקן.

שאלה: אבל אחר כך בא הסיפור על דוד, על ירושלים, על הארץ, וכולי.

תשובתי: זאת כבר לא דרגת "משה", זאת הדרגה של הנביאים. לכן ההמשך הוא עוד יותר נסתר.

חייבים להבין, שכל מה שמתואר ב"נביאים" ובכתבים הקדושים, אלה מדרגות שאותן כבר עברנו בעבר ברצונות הלא מתוקנים שלנו. ובעתיד אנחנו לא צריכים לעבור אותן, מפני שהשלבים של חורבן בתי המקדש והגלות הסתיימו. נשאר לנו רק לעבור את אותו השלב שעליו מורָה לנו התורה עצמה, וזה מספיק. לאחר מכן אנחנו מגיעים לארץ ישראל ולגמר התיקון.

התורה מדברת על מה שהתרחש בשורשים שלנו. לכן אנחנו בעצמנו צריכים לתקן את המצב של המעבר מהר סיני, במדבר סיני ועד לארץ ישראל.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 16.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להיכנס לארץ ישראל
ארץ שניתנה לנו כמקדמה בשביל התיקון הרוחני
ארץ ישראל, תפרש נכון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest