דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להגיע לאגואיזם האמיתי

להגיע לאגואיזם האמיתי

מתוך שיעור מס' 2 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה.

שאלה: במהלך ההתקדמות אנחנו מגלים בתוכנו את ה"אני" הקטן והאפסי. לפי אלו סימנים אנחנו עוקבים אחריו? ובאיזה אופן מתרחשת הלידה של ה"אני" האחר?

תשובתי: את ה"אני" הקטן והאפסי הזה אני מגלה בתוכי רק ביחס לבורא. בכל השאר, אין שום חשיבות. במה אנחנו מגלים את הרע? נגיד שאני אוהב לאכול טוב, זה רע? זה אגואיזם? – לא! אני אוהב לבלות, זה טוב או רע? זה אגואיזם? – לא! האגואיזם מתגלה במקום שבו אני צריך להתחבר עם האחרים כדי לגלות את הבורא, ויחד עם זה אינני רוצה לעשות זאת. האגואיזם הוא דחייה מהחברים בקבוצה. לכן הגילוי שלו אינו דבר פשוט, אליו עוד צריך להגיע.

וכאן אנחנו נופלים! לפני שהגענו לאגואיזם הזה, מה שלא גרם לנו הנאה, אינו נורא. אך ברגע שנוצרת בעיה עם האגואיזם בתוך הקבוצה, שעליו אנחנו צריכים לעבוד, בזה הכול נעצר, הכול נכבה. וזוהי התכונה שעלינו לתקן. לא צריך לתקן שום דבר אחר. תמשיך לבלות, תמשיך לאכול שלוש ארוחות צהריים, לישון עשר שעות ביממה. זה לא חשוב. חשוב רק דבר אחד: היחסים עם החברים.

אני חייב לבצע סינון מדויק של הטבע שלי:

  • מה ששייך לקבוצה, אני צריך לתקן.
  • כל מה שאינו שייך ליחסים הקבוצתיים, זה ענייני האישי. אחד צריך לישון עשר שעות, אחר חייב לאכול חמש ארוחות צהריים ביום, וכולי. אין לכך כל חשיבות.

לכן, האגואיזם הוא רק בין החברים. כל ההתגלויות שלו הן רק שָם. רק לזה חייבים לשׂים לב ורק לפי העבודה בינינו להעריך את החברים. אך עד שהאדם תופס את זה, עד שיבין, עד שישמע, עד שיסכים, עוברות שנים. הוא יכול לשמוע על כך ולא לקלוט, מפני שלא כייל את עצמו לכך מבפנים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 16.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
גלאי של הבורא
איך למקם את התחום של הרוחניות
היכן מסתתר הרע האמיתי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest