דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / להבין בשביל מה חיים

להבין בשביל מה חיים

שאלה: מחקר חדש של המוסד לבטיחות וגהות מראה שעקב יוקר המחיה ישראלים עובדים יותר שעות ביותר עבודות, והם לחוצים יותר וחשופים יותר למחלות. כשמשווים את אורח החיים הישראלי לזה של האירופאי, קל לראות ששעות העבודה כאן הן לא סבירות. אין מנוחה, אנשים עומדים שעות בפקקים, והחיים בגדול נראים כמו עבדות ממושכת. אנחנו שנחשבים לאומת הסטארט-אפ, והיינו אמורים ליהנות מכל הטוב שהטכנולוגיה יכולה להעניק לנו בחיים, אז למה אנחנו עובדים כמו חמורים?

תשובתי: חמור לא עובד כל כך הרבה שעות כמונו. זה רק מראה לנו ולכל האנושות שסטארט-אפ והתפתחויות טכנולוגיות אחרות לא מובילות את האדם לחיים טובים וקלים ובטוחים יותר, אלא להיפך, יותר ויותר קשה לאדם לכייל את החיים שלו. עלינו להבין שזה לא הכיוון הנכון ואנחנו צריכים להגביל את עצמנו ולקבל על עצמנו חוקים אחרים, שנחשוב יותר על האדם, על המשפחה, על הילדים ושזה יהיה העיקר.

שאלה: יש משהו במנטליות הישראלית, שמצד אחד אנחנו כל הזמן מתלוננים על כך שצריך ללכת לעבוד, ומצד שני אנחנו עם מפותח מאוד והמדינה הזאת בסך הכול די עשירה. יש לכך שורש רוחני?

תשובתי: כן, הקלקול הזה נמצא בנו והוא לא דוחף אותנו להתקדם, אלא הוא דוחף אותנו להחליט שאנחנו מתפתחים לא נכון. לכן זה ימשך עד שנבין שהבעיה היא לא בשעות העבודה, אלא ביחס שלנו לחיים. לא העיסוק באם כדאי לעבוד יותר או פחות, אלא שכדאי לנו להבין בשביל מה בכלל אנחנו חיים.

מתוך ישיבת כתבים, 30.5.2023

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest