דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להבין את המניעים של הבורא

להבין את המניעים של הבורא

שאלה: לדבריך דרך האור, היא דרך פשוטה יותר. אבל על אף שאני משתדל ללכת כמה שיותר טוב, התוצאה תמיד זהה. אני לא מצליח להבין, או שאני מפגר מאחור או שכך צריך להיות, שיהיו קשיים כאלה?

תשובתי: אם אתה משקיע כוחות, אז לכל מה שקורה לך תתייחס כשכר. למרות שלעיתים זה מאוד לא נעים, אבל דווקא הודות לתגובות כאלה תתקדם. לכן אל תחשוב שהתגובה למעשים נכונים וטובים מצידך תהיה מיד הופעה של טוב בחיים שלך. לא, מפני שכך אי אפשר להוציא אותך מתוך האגו, וצריך להוציא אותך מתוכו. אפילו אם עשית תנועה אחת לכיוון הרוחניות, בכל זאת אתה עדיין בתוך האגו. כלומר, צריך לדחוף אותך עוד ועוד. ולדחוף אפשר דווקא על ידי כל מיני השפעות שליליות.

לכן אתה לא צריך לומר: "אני משקיע כל כך הרבה מאמצים עם החברים בקבוצה, בלימוד, בהפצה, ומה הטעם בזה? אין לי כלום". אתה לא יודע איזו תוצאה "נשמרת בצד" כתוצאה מהמאמצים שלך, שבסופו של דבר תניב את האפקט הנכון.

אפשר לקרוא על כך במאמרים רבים של בעל הסולם, רב"ש וכל המקובלים מהעבר.

שאלה: כלומר, לקבל את המכות כליטופים?

תשובתי: כאישור, כהסכמה. נאמר על כך שהבורא מעניש את מי שהוא אוהב. ואתה צריך לקבל זאת כשכר. באופן כזה אתה עולה מעל לאגו. מפני שהדבר העיקרי מבחינתך, זה לצאת ממנו. באיזו צורה אתה עוד יכול לעלות? כאשר תתחיל לשנוא את האגו שלך ותשתדל לעלות מעליו, אז תבין בצורה נכונה את כל המניעים של הבורא.

מתוך שיעור וירטואלי, 14.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest