דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להביט על עצמך מדרגת הבורא

להביט על עצמך מדרגת הבורא

חכמת הקבלה, זוהי פסיכולוגיה רוחנית עליונה. לכל תנועה של האדם, לכל כוונה שלו, רצון, פעולה, היא מוסיפה מדידה. דווקא זה מה שחסר לפסיכולוגיה הגשמית שלנו, שמדברת על הרבה דברים, אבל כל זה תלוי באוויר.

אי אפשר למדוד, למשש, לעשות רישום מדויק, לדרג את כל הרצונות, הכוונות ושיתופי הפעולה שלנו, מפני שלשם כך אנחנו צריכים להימצא במדרגה אחת גבוהה יותר, לעלות מהדרגה הנוכחית שלנו לדרגת הבורא שברא אותנו.

במידת ההשתוות לבורא אנחנו מתחילים להסתכל על עצמנו כבר מהדרגה שלו. ואז אנחנו יכולים למדוד את עצמנו, את הרגשות שלנו, כאילו שעורכים בדיקה בתוך כל רצון, כל תכונה, כוונה, כיוון, וכולי. מופיעות אצלנו אפשרויות לא רק למדוד אותם, אלא גם לרשום, להעביר, להתחלף, להשוות, לחבר ביניהם, כלומר מופיעה מערכת שלמה של מיתוג.

אבל את כל זה אפשר לקבוע רק ממדרגה יותר עליונה, אחרת לא. בדיוק כפי שעכשיו אנחנו נמצאים בדרגה אחת מעל לכל המנגנונים שאותם אנחנו יוצרים: האלקטרוניים, המכאניים ואחרים.

מה שנוגע לפילוסופיה, אלה הן מחשבות של בני אדם על מדרגה יותר עליונה מהדרגה הגשמית הנמוכה שלנו, ולכן הן חסרות קרקע. ואילו כאן אתה עולה ומדבר על מה שנמצא למטה ממך, כלומר מתגלה היחס של ה"שורשים" ל"ענפים", ולא שה"ענפים" דנים על ה"שורשים", שלא יודעים עליהם שום דבר.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 11.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מבט מלמעלה
תודה לכם פסיכולוגים, להתראות פילוסופים
חכמת הקבלה כפסיכולוגיה עליונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest