דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לגלות את המהות האמתית של הטבע

לגלות את המהות האמתית של הטבע

שאלה: האם התגלות של תכונות שליליות באדם כגון עצלות, קמצנות, קינאה, חמדנות עלבון, אלה צורות של אגואיזם? אם זה כך, האם גם הן מיתקנות בהשפעתו של האור העליון?

תשובתי: התיקונים בחכמת הקבלה אינם נעשים כמו בעולם שלנו. כל מיני תכונות שנדמה לנו שהן שליליות, למעשה אינן שליליות. זה הטבע שלנו ועלינו להודות לו ולגלות בכל אחת מהתכונות הללו את התכונות החיוביות התואמות לה ובאופן כזה לאזן אותן.

קיימות אצלנו כמה מאות תכונות שליליות ועם זאת אנחנו מגלים כמה מאות תכונות חיוביות, שהן הצד ההפוך של התכונות השליליות, כאילו הופכים אותן מבפנים החוצה. בין התכונות החיוביות והשליליות אנחנו מתחילים להרגיש את המשמעות של הטבע, את המהות האמתית שלו, שבה אין לא חיובי ולא שלילי, אלא רק פעולה נצחית שלמה, שאין לה התחלה ולא סוף, ואנחנו כל הזמן משתתפים בה.

לכן אל תדאג אם מתגלות בך תכונות שליליות. ליהפך, תשמח בזה, מפני שמופיעה אצלך הזדמנות לגלות תכונות חיוביות ולאזן אותן, ודווקא ביניהן להשיג את המשמעות של הטבע: למה הוא ברא תכונות חיוביות, הסתיר אותן וגילה בך תכונות שליליות, ואתה בכך שמצאת תכונות חיוביות כנגד התכונות השליליות, מצאת את האמת שלו, המקור של כל התכונות הללו, את כל חוקי הטבע. כל זה עוד לפנינו.

העיקר זה בשום אופן לא להצטער שמתגלות בך תכונות שליליות. אתה עוד תראה, שרק מהן אתה מורכב. בהצלחה במציאתן!

מתוך שיעור וירטואלי, 2.02.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest