לגלות את הבורא

שאלה: באלו הרגשות בדיוק מתגלה הבורא? תחלוק עמנו את החוויות של מקובל, הרי לא מדובר בחמשת החושים, תחושות, רגשות, שמופיעים לאחר שאנו תופסים דרכם את המציאות.

תשובתי: הבורא מתגלה ביחס נכון כלפי אחרים. יחס נכון כלפי חבר, בהשפעה, באהבה אליו, מהווה את אותו מצע שעליו מתגלה הבורא. אם נניח תציב במרחב חסר אוויר, בחלל, לוח  מפח, אז תרגיש מיד איך האור מכה בו והלוח מתחיל להאיר. אם הלוח הזה איננו אז החלל שחור. כך אנחנו רואים לוויין שטס בשמיים מפני שהוא משקף קרניים, ואם לא היה משקף כלום, אז החלל היה שחור.

כך גם אנחנו צריכים להציב בדרך של האור העליון מחיצה, מסך, ואז נגלה אותו ונרגיש את התכונות שלו. המחיצה, המסך הזה מופיע, כאשר אני מציב את עצמי ביחס לחבר שלי, זו נקראת התנגדות שלי לעצמי. כאשר אני נמצא בדחייה של עצמי, בסתירה עם עצמי, ומתחיל להתייחס לחבר בדאגה והשפעה, אז על פני התכונה של דאגה, השפעה, דחייה, אני מתחיל לגלות את הבורא. זה התנאי, לכן נאמר: "מאהבת הבריות לאהבת השם". לכן כל הפעולות שלנו, כל השיטה שלנו, בנויה רק על חיבור נכון עם אחרים, מפני שבאופן כזה מתגלה הבורא. גילוי הבורא זוהי המטרה שלנו והאמצעי להגיע אליה זה העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך".

שאלה: האם לאחר שמתגלות מדרגות רוחניות, מתגלה הבורא, אנחנו מרגישים הרמוניה בעולם המטורף הזה?

תשובתי: כן, אנחנו מתחילים להרגיש הרמוניה בעולם הזה, מפני שהעולם הזה מתחיל להיתפס על ידינו כקשר הדדי נכון בין כל האלמנטים של הבריאה. אנחנו מתחילים להבין, לראות בו חכמה, קשרים של סיבה ומסובב. כלומר הוא מתגלה לנו באמת כרשת עצומה של אירועים נכונים, שמובילים אותנו למטרה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 19.6.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest