דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / לגדול עד גילוי הסוד

לגדול עד גילוי הסוד

אנחנו נמצאים בכזאת דרגת התפתחות, שהמשמעות האמיתית של התורה נסתרת מאיתנו. כשמדברים על סודות התורה, אסור לשכוח שהסוד האמיתי הוא שאי אפשר לחלוק אותו עם האחרים, מפני שאדם לא יכול לתפוס מה שאתה מגלה.

כמו למשל, אפשר להסביר לילד קטן מושג מורכב או מבנה סודי ביותר, בזה שפורשׂים לפניו שרטוטים וטבלאות, אבל הוא בכל מקרה יישאר סודי בשבילו. מפני שצריך להתכונן לגילוי הסוד. לכן אנחנו יכולים רק במקצת להסיט את הפרגוד מעל הסוד, לראות מה עומד מאחוריו, כדי שהאדם יבין שהתורה זה לא אוסף של סיפורים. ומכאן והלאה הכול תלוי בו. אנחנו כביכול פותחים במקצת את הדלת ואומרים: "אתה רואה, זו המדרגה הבאה, שם העולם הבא, הכניסה למימד עליון. אתה יכול גם עכשיו לעלות לשם, לראות, לשמוע, להבין, ללמוד ולחקור אותו ולהתקיים בתוכו בו זמנית עם העולם שלנו. שום דבר לא מגביל אותך, חוץ ממך עצמך. אתה יכול להרחיב את ההשגה, התפיסה, הידע וההתרשמויות שלך, את החושים שלך, עד למצב שהם יכללו בתוכם את כל האין סוף. אבל זה תלוי בך! תשקיע מאמצים ותצליח".

העיקר, שהאדם ייראה: הסוד, הוא לא בזה שמסתירים ממנו משהו, אלא בזה שהוא לא גדל מספיק כדי להשיג אותו. ואם הוא ישקיע מאמצים, אז הסוד הזה יהפוך למציאות. הוא לא מוגן בשום דבר, חוץ מאשר השׂכל וההרגשה הפנימיים המוגבלים שלו. כשהערפל מתפזר, מתגלה לאדם שדה עצום של פעילות, אין סוף.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 29.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest