לב אבן שחור

laitman_2009-03-18_8399_70.jpg

סך כל הרצונות השבורים שלנו הוא 320 לפי החשבון10х4х8 . כל 320 הרצונות השבורים מתחלקים ל32 חלקי מלכות לפי החשבון 320:10, ול288 חלקי 9 הספירות עד מלכות, לפי החשבון 320-32. 288 איברים רוחניים, שאיתם אפשר לעבוד ו"לב האבן" 32 חלקי מלכות.

תיקון לב האבן הוא בכך, שאנחנו לא עובדים איתו. אנחנו לא צריכים לנצח את הרצונות האלה מתוך שאנחנו מנצלים אותם להשפעה, אלא לבררם בלבד ולסרב לעבוד איתם. גם את הבירור לא אנחנו עושים, אלא האור המגיע אלינו, שצובע את הרצונות, השייכים לתשע הספירות הראשונות, ל288 האיברים הרוחניים, בכל צבעי הקשת, ואת 32 הרצונות של לב האבן עושה שחורים, ובכך מראה, שאסור לגעת בהם, לא ניתן להשתמש בהם, כי אין לנו כוח לכך. ברגע שאתה נוגע ברצון כזה, מיד אתה נופל לשליטתו – לידיו של המלאך הרשע. "לפתח חטאת רובץ", לפתח העולם הרוחני, והוא מוליך אותך הצידה.

גם את תשע הספירות הראשונות אנחנו לא מתקנים, אלא האור. אבל אנחנו יכולים לבקש את האור לעשות זאת. לעומת זאת, את לב האבן, אנחנו אפילו לא יכולים לבקש לתקן להשפעה. אלה רצונות כל כך גדולים, שבהימצאנו מולם, אנחנו לא מסוגלים לבקש להיפטר מהם ולהשפיע למישהו, שנראה לנו כזר. לכן אסור לגעת בהם.

כך מוטבע בטבע שלנו, כי הרצונות האלה, הם החומר המקורי שלנו. אנחנו מתקנים עצמנו באותה מידה שנכללת בנו תכונת הבורא. ושם, איפה שאנחנו נשארים רק בחומר שלנו – אנחנו לא מסוגלים לעשות תיקון.

תארו לעצמכם, שאני נמצא בכאלה מקומות (כלומר רצונות), שבהם אני יכול להיאחז בידו של הבורא. הבורא אומר: "בא אל פרעה!", ואני, הקטן והחלש, מחזיק אותו ביד, כמו תינוק מחזיק בידו של מבוגר, ולא מפחיד אותי דבר. אני מרגיש כוח, בדומה לתינוק, שיודע, שהמבוגר ישיג בשבילו הכול, כל מה שירצה.

לעומת זאת, הרצונות של לב האבן – זה אני ורק אני. אין בהם תשע ספירות ראשונות, אין את ידו של הבורא, הוא לא נמצא שם, ברצונות האלה, ביחד איתי! ומה אני יכול לעשות לבד? באותו רגע שאני מתנתק מהגדול, מהמבוגר, אני לא מסוגל לעשות כלום – אני מיד אזיק לעצמי.זה נקרא רצונות של לב האבן.

לכן העבודה היא לבדוק בצורה מקסימאלית את כל הרצונות שלי, את התכונות, את כל המצבים והפעולות, ולברר, איפה אני איתו, בדבקות. ואותם הרצונות, שבהם אני לא יכול להיות איתו יחד, אני גם כן צריך לברר, כדי לא לגעת ולא להשתמש בהם. וזה יהיה התיקון שלהם.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 23.12.2009

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest