דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לבקש עבור האחרים

לבקש עבור האחרים

שאלה: איך אפשר לדרוש מילוי של אור עבור אנשים שאני רואה אותם סובלים, ויחד עם זה, להצדיק את הבורא?

תשובתי: תחילה, צריך לעבור תיקונים. אני מתפלל אחרת לבורא: "כמו שאתה מתגלה לפניי שאתה טוב ומטיב ואין שום דבר רע במה שאתה עושה, אלא על ידי כל הרע שאתה מגלה אתה בזה מכוון אותי לטוב, ואתה מגלה את זה בכאב הרבה יותר מאשר הכאב שלי, אף על פי שאני מבין שזה לטובה אני מבקש ממך להתגלות במעט כלפיהם כדי לגלות להם את הטוב שלך".

נשאל אחרת: איך אנחנו יכולים להצדיק את הבורא אם אנחנו סובלים? מניסיון אנחנו לאט לאט רוכשים את הידיעה הזאת שהכול לטובה. כל הדברים הרעים, הפגמים, החושך, "ויהי ערב ויהי בוקר", מתגלים כ"חומר" של המדרגה הבאה. זה נחוץ לנו, ולכן אנחנו לא רק מצדיקים את זה, אלא גם מברכים על הרע כמו על הטוב.

לכן, במה שנוגע לאחרים, אנחנו מרגישים שהעולם סובל ועכשיו צריכים לפנות עם זה לבורא. אבל צריכים לפנות מתוך ידיעה שבעצם לאנשים חסר רק דבר אחד – גילוי הבורא. רק הגילוי שלו יפתור את כל הבעיות שלהם. כי כל השפע בא מהאור. ולכן רק אז הם ירגישו את עצמם עשירים, בריאים ומוצלחים.

ולכן אני פונה אל הבורא ואומר: "בבקשה, תעשה להם טובה, שיתגלה בהם כל טוב". כי כואב לי שהם מקללים אותו.

אדם שסובל, באופן אוטומטי, ללא שום מילים, מקלל את הבורא. זה אומר, שכל מצב שהוא פחוּת מה"עיגול", מהאין סוף, מחייב אותי במידה הזאת לקלל את הבורא. העניין הוא לא במסקנות שׂכליות, אלא ההרגשה עצמה מעידה על כך.

שאלה: אז איך לצייר בצורה נכונה את גילוי הבורא בהם ובי?

תשובתי: אני לא דורש לעצמי את הגילוי של הבורא, אני דורש רק הזדמנות לשרת אותו ואותם. ליתר דיוק, לשרת אותו על ידם. זוהי העבודה שמוטלת עליי כ"חוליית המעבר".

מתוך שיעור על מאמר ג' מספר "שמעתי", 11.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אני מסתכל על העולם ומצטער על הייסורים שלו
תביא, תביא, תביא לנו תיקון!
לא רוצה לקלל את הבורא!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest