דף הבית / אקטואליה / לבטל את האולימפיאדה?

לבטל את האולימפיאדה?

שאלה: הקורונה שינתה את כללי המשחק, והאולימפיאדה מתקיימת השנה ללא צופים. הספורטאים עוטים מסכות, מבצעים בדיקות, שומרים על מרחק וכולי. האם הטבע רומז לנו שאין צורך כבר במשחקים האולימפיים?

תשובתי: בצורה שאנחנו בנויים, מתפתחים ומתייחסים אחד לשני, לא כדאי שניפגש זה עם זה. ביוון העתיקה, שידעה מלחמות פנימיות, ניסו לשמור על שקט צבאי במהלך המשחקים, ואילו היום מתקיימים משחקים עם אלפי אוהדים שמוכנים להרוג אחד את שני כי הם לא סובלים זה את זה, האם זו הדרך לחבר בין בני אדם? עלינו לבטל את המשחקים בצורה שהם מתקיימים היום, מכיוון שאין בהם דבר מלבד רווח כספי. לא סתם הקורונה השפיעה גם על המשחקים.

הערה: גם במשחקים האולימפיים ביוון העתיקה היו תחרויות וסכסוכים רבים.

תגובתי: ביוון המשחקים הפכו לגורם שאיחד וחיבר בין אנשים ולו לזמן קצר, ולא משנה אם הם הצליחו להשתנות או לא, אבל זה היה הכיוון.

שאלה: האם הספורט העולמי צריך לקבל צורה חדשה?

תשובתי: אני לא חושב שיש מקום לספורט עולמי, כי הוא לא נובע מתוך הרגשה טובה ורצון לחיבור. בתחרות צריכה להיות הרגשה שעלינו להתקרב יותר, אבל היום התחרות מולידה צורה הפוכה דווקא. המשחקים האולימפיים נועדו לקרב בין בני האדם, בין העמים, ואילו היום זו תחרות שקרית. ספורטאים נוטלים תמריצים וסטרואידים, אין בהם דבר אמיתי, העיקר להצליח, משקיעים מיליארדים מתוך גאווה, זה הפך להיות משחק אגואיסטי ומכוער שעוטפים אותו באשליה של יופי. אין גרוע מזה.

שאלה: זו הצורה הלא מתוקנת של האולימפיאדה. איך היית מארגן אולימפיאדה בצורה מתוקנת?

תשובתי: עלינו להכין את כל העולם לפסטיבל של חיבור, של יופי, של חיבוק בינינו, כי בספורט הכול מובן, אין צורך בשפה, ולכן עליו להיות אמצעי לחבר אנשים. למרות שכלפי חוץ אנחנו כאילו משחקים זה כנגד זה, אבל זו ממש פעולה פנימית לחיבור. עלינו לערוך תחרות שבה כל אחד ירצה שהשני ינצח. לא מפסיקים להתחרות, אלה התחרות היא שהאחר ינצח.

הערה: אנחנו מאוד רחוקים מזה.

תגובתי: ודאי שאנחנו רחוקים מזה, כי כך בנינו את העולם.

 

מתוך ישיבת כתבים, 22.7.2021

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest