דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לבחור, לאן אנחנו רוצים ללכת?

לבחור, לאן אנחנו רוצים ללכת?

שאלה: מה מסמל, שעָם ישראל צריך לתת לעולם את שיטת "הקו האמצעי"?

תשובתי: בטבע קיימים שני קווים. כוח אחד, זה האגו שלנו שכל הזמן גדל. בצורתו הכללית הוא נקרא "פרעה". ומצד שני מופיע כוח האור, כוח חיובי, שבאמצעותו אנחנו צריכים לתקן את האגו הזה.

ובכן, יש שני כוחות זה מול זה, והאדם צריך להביא אותם לאיזון, כך שכל כוח הרע יהפוך לכוח הטוב, "מלאך המוות יהפוך למלאך קדוש". והאדם עושה את זה על ידי כך שמושך בעצמו את הכוח הזה אליו, כלומר "לומד תורה", חכמת הקבלה בצורה נכונה נקראת "תורה של אור", מפני שבה נמצא המאור המחזיר למוטב.

אבל האור משפיע עלינו רק אם אנחנו משתוקקים לחיבור. כי כל התורה מתגלה בחיבור בין בני האדם, כאשר הם רוצים ומשתוקקים להתעלות מעל לאגו שמפריד ביניהם. בדיוק כפי שזה קרה מול הר סיני, כאשר הם נשאלו: "האם אתם מוכנים להתחבר כאיש אחד בלב אחד?". אם כן, אז מגיע אור שנקרא "תורה" ומחבר אותנו. ואז מתגלה הבורא, הכוח העליון. ואם "לא", אז כאן יהיה מקום קבורתכם.

דווקא במצב כזה אנחנו למעשה נמצאים עכשיו וצריכים לבחור לאן אנחנו רוצים ללכת, עם איזה כוח?

לשֵם כך לא חובה על כולם ללמוד את חכמת הקבלה, אבל כולם ישיגו את חכמת החיבור, שנקראת ההשכלה האינטגרלית, דרך הטלוויזיה, האינטרנט. היא מלמדת אותנו איך אנחנו צריכים להתחבר, על ידי אילו פעולות. אם האדם רק ירצה לחקות את הדוגמה שמראה לו ההשכלה האינטגרלית וישתתף בה כמידת יכולתו, באופן פאסיבי: ישמע שיעורים, שיחות, בזה הוא מוסיף לכולם, ובסופו של דבר, כולנו יחד מייצבים את הכוח החיובי הפנימי בתוך העָם, שסביבו הוא יתלכד יותר ויותר.

ומאיתנו הכוח הזה יתחיל להתפשט בכל העולם, לכל האנושות. ואז אנחנו נתחיל להרגיש איך כל העולם נרגע, זונח את הטענות שלו כלפי עָם ישראל. ואחר כך הוא יתחיל להתקרב אלינו בטוב, בכך שישאל במה לעזור לנו, רק כדי לקבל דרכנו את האור.

מתוך התוכנית "פרשת השבוע", 04.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בית אברהם
שיטת התעוררות האהבה
עם ישראל: להחיות את הקשר ההדדי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest