דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לבחור בחיים או במוות?

לבחור בחיים או במוות?

הערה: תושבת מלזיה בת 16 התאבדה, לאחר שפרסמה באינסטגרם בקשה לעזור לה להחליט במה לבחור, בחיים או במוות. 69% הצביעו בעד המוות.

תגובתי: בני אדם רבים מאוד היו מתאבדים אם היתה אפשרות לעשות זאת בקלות. ליטול כדור כלשהו, להירדם וזה הכול. בשביל מה לסבול? החיים האלה אומללים אם אינם מספקים מילוי, התרוממות רוח, השגת חלום כלשהו ובכל מקרה נצטרך למות. אבל החברה, המדינה נוהגת בצורה נכונה בכך שהיא לא נותנת לזה להתפתח. צריך כפי שנאמר בתורה: "ובחרת בחיים". אבל צריך לבחור בזה. לשם כך צריך להשתדל, להשתוקק, צריך לחפש.

חכמת הקבלה מציעה זאת, אבל לשם כך צריך להגיע אליה ולמצוא חיים נצחיים ומושלמים.

שאלה: מה מטרת ההנהגה העליונה בכך שמביאה את האדם למצב כזה?

תשובתי: מטרתה שהאדם ייווכח שיש לחיים משמעות, אבל משמעות שבה הוא חי. כעת הוא חי חיים בהמיים, ואילו עליו להתעלות לדרגה הבאה.

שאלה: האם אתה בעד למשוך את האדם על ידי תענוגים או לדחוף אותו מאחור על ידי ייסורים?

תשובתי: למשוך אותו על ידי תענוגים.

שאלה: כלומר להראות שהעולם הזה שווה את החיים?

תשובתי: העולם העליון. בוודאי.

הערה: עולם שבו חיים מעל לאגו, כפי שאתה אומר כל הזמן.

תגובתי: כן, בהכרח. בדיוק לשם כך כדאי לחיות. האדם ימצא את עצמו אז בתנועה מתמדת, בהתפתחות עצמית. זה עולם אחר לגמרי. הרגשה אחרת לחלוטין. האדם יראה כיצד מיום ליום משהו משתנה בו, כלפי מעלה, כלפי מטה, לא חשוב איך, אבל הוא יימצא בתנועה פנימית ובציפייה. כבר מלכתחילה הוא נמצא בגילוי של המצב העליון, כלומר של עולם נצחי ומושלם. הוא יוצא מהגוף הבהמי שלו על ידי התחושות, ההשגות והידיעות שלו ומתחיל להרגיש את הצו העליון.

שאלה: עם כזאת הרגשה של הרמוניה, איזון עם הטבע, עם חוק ההשפעה והאהבה, האם אני מפסיק להרגיש מחלות, פחדים, ייסורים של העולם הזה? האם אני יוצא מהם או לא?

תשובתי: ישנן מחלות שאינך מפסיק להרגיש, מפני שהן שייכות למצב הבהמי. ישנן תחושות שאותן אתה מרגיש לסירוגין, אבל הן שייכות למצב פסיכולוגי. אבל אתה כבר מתחיל להיות מודרך על ידי יחס אחר לקיום שלך, לעולם.

שאלה: העיקר זה שינוי היחס?

תשובתי:  בוודאי! זה הדבר החשוב ביותר אצל האדם. האדם מתקיים מרוח!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 04.06.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest