דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לבד לא תצליח לעשות דבר

לבד לא תצליח לעשות דבר

מיכאל לייטמן

אני בפני עצמי לא קיים. אני קיים רק אם אני מעביר את עצמי דרך מנגון שנקרא "חיבור עם כל הנשמות". כוחו של ספר הזוהר בא כדי לממש את החיבור הזה בין כל החלקים שכרגע הם עדיין זרים.

ללא ספר הזוהר, אני לא אוכל להיכנס לתוך קרן האור שלו. הקרן דקה מאד בדומה לקרן לייזר ואם אני נסוג ממנו אפילו במילימטר, אני כבר לא מושפע מהספר.

המקובלים מסבירים לנו שאם נתחבר בצורה הדדית יחדיו, כל הנשמות, אז ניכנס לתוך קרן האור הדקה הזאת. ברגע שהחיבור משתבש, אז כולנו ניפרד ונתפזר לכל עבר. אך הקרן מסוגלת להחזיק את כולם יחד.

כך קורה בכל עליה במדרגות של קרן האור. ברגע שאנחנו עוזבים זה את זה, מייד הכל מתפרק והקרן איננה מצליחה להחזיק אותנו. היא הכוח היחיד שמחזיק אותנו מאוחדים. ולמען האיחוד הזה, אנחנו צריכים למשוך את האור. כדי שנתחבר דרוש לנו הבורא! עלינו למשוך את המאור המחזיר למוטב.

אתה שואל, כיצד ניתן להרגיש חיבור כזה? תדרוש זאת מהקריאה בספר הזוהר. לשם כך המקובלים כתבו את הספר הזה, ואתה רשאי לדרוש מהם: "אז איפה החיבור המיוחל? למה האור אינו פועל עליי?!".

אם אנחנו כולנו נחשוב על כך, אז זה יהפך לדאגה משותפת שלא תעזוב אותנו לרגע אחד ואז זה יצליח. אך לבד האדם לא יצליח לעשות דבר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 03.01.2010

רשומות קודמות בנושא:
מלכות דעולם האצילות – זה אני
הנסחפים על ידי האור
מנוף של אור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest