דף הבית / כללי / לא! – לכפייה בתוך המשפחה!

לא! – לכפייה בתוך המשפחה!

לא! – לכפייה בתוך המשפחה!
שאלה:
אני שומע על הרבה בעיות בזוגות נשואים, שהבעל או האישה מתעניינים בקבלה והאחר לא, ואולי אפילו מתנגדים ללימוד. השאלה שלי, אם יש אדם שחי בזוגיות לפני חתונה, והאישה לא מתעניינת בקבלה, וכל הניסיונות העדינים לעורר סקרנות כשלו – האם אותו אדם צריך לא להתפשר (כיוון שהוא נמצא לפני חתונה), ולהמשיך לחפש מישהי באותה המטרה? חשוב לציין שהאישה לא מתנגדת ללימוד, ומכבדת את הרצון של הגבר ללמוד, אך היא עצמה לא מתעניינת כלל. האם עליו לקוות שיום אחד היא תימשך לזה?

תשובה: יש משפחות מאושרות, שבהן אחד מבני הזוג לומד קבלה, כי התגלה בו "רשימו" – נקודה שבלב, והשני מבין שזה חשוב לו ועוזר. אך אם אתה עדיין בחיפוש אחר החצי השני שלך, ובטוח שחייך – בהשגת הבורא, אז רצוי שלבת זוג שלך תהיה אותה מטרה. הרי אנשים דומים במידת ההשתוות של רצונותיהם ומטרותיהם.

בכל מקרה, כפייה בלימוד קבלה – מנוגדת לחלוטין לחוק הרוחני "אין כפייה ברוחניות". במסגרת העולם שלנו, שם מנסים לעיתים לשכנע את האדם (יש גם שמכריחים) לקיים מצוות גשמיות, אולם קיום רוחני צריך לנבוע מרצון הלב! רצון כזה נבנה אך ורק מהתגלות הנקודה שבלב, ואם היא איננה – שום דבר לא יעזור עד שהיא תופיע.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest