דף הבית / הכול על הקורונה / לא תהיה חזרה למצב הקודם

לא תהיה חזרה למצב הקודם

הערה: אם נחכה שהווירוס יחלוף ונחזור שוב לחיים כפי שחיינו לפני כן,  האם בכך נעורר על עצמנו מכה נוספת חזקה יותר? אנשים רבים סבורים, שהמגפה אוטוטו תחלוף.

תשובתי: אני לא חושב, שהמגפה תחלוף סתם כך. יכול להיות שהיא לא תתקן את האנושות בפעם אחת. כאן הכרחית השתתפות הכרתית אינדיבידואלית והגיונית של אנשים, מדינות, עמים, העולם. אבל אני בטוח ומשוכנע, שאנחנו נמצאים בדרך הנכונה. סוף סוף החל עידן שנקרא "הדור האחרון", שבו האנושות תתחיל להתפכח בצורה רצינית מאותם יחסים ילדותיים, אגואיסטיים לא נכונים שניהלנו עד כה, כלפי העולם וכלפי הטבע הסובב. לפנינו נמצא עתיד טוב. כבר לא ניתן יהיה לחזור לחיים הקודמים. בשום צורה!

שאלה: למה אתה סבור כך?

תשובתי: מפני שבני האדם כבר יהיו אחרים. הטבע ישנה אותם. המכות הללו יעשו אותם קצת אחרים. הם כבר לא ימלאו מטוסים באופן לא מודע ויטוסו בכל רחבי העולם כדי לקנות כל מיני שטויות במדינות אקזוטיות או משהו בסגנון הזה. יעניינו אותם יחסים מעמיקים יותר כלפי הטבע וכלפי עצמם.

שאלה: לדבריך הנגיף הציל את הטבע מהיחס הצרכני שלנו כלפיו. ובאמת ישנן עובדות ברורות שמוכיחות, שהטבע מתחיל להתנקות. אבל את כל המשאבים הטבעיים האלה ניצלה שיכבה קטנה של אנשים למען ההתעשרות שלה, ואילו לבני האדם הפשוטים אין שום קשר לזה. עם זאת, כולם מקבלים את המכות.למה זה קורה כך?

תשובתי:  כולנו נמצאים במערכת אחת והטבע מעניש אותנו בהתאם להשתתפות שלנו. לכן אתה לא יכול לומר שמי שאיבד מיליונים סובל פחות בהשוואה למי שאיבד משכורת חודשית. מי שאיבד מיליונים, ודאי לא רעב, אבל אין להשוות את הסבל שלו, עם מי שאיבד בסך הכול משכורת חודשית.

יגיע הזמן שבו אנחנו נפקח עיניים ונראה את כל התמונה של הטבע, ונבין עד כמה כל מה שקורה הוגן וצודק ומוביל אותנו אך ורק להכרה טובה של המצבים שלנו ולהתנהגות טובה. באופן כללי, לפנינו דרך מעניינת מאוד. וכל יום, הטבע יותר ויותר מכוון אותנו ליחס חדש כלפי עצמנו, כלפי העולם, כלפי חיים ומוות, כלפי הכול.

אני מקווה, שהאנושות תתבגר בהרבה מובנים מהמכה הזאת כביכול ונראה שזו אינה מכה, אלא תרופה. למעשה, מה שאנחנו סבורים שזו מחלה, נגיף, זו בעצם תרופה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "ווירוס קורונה משנה את המציאות", 19.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest