דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא תבשל גדי בחלב אימו

לא תבשל גדי בחלב אימו

שאלה: מהי המשמעות הרוחנית של חלוקה לבשרי וחלבי?

תשובתי: בתורה נאמר: "לא תבשל גדי בחלב אמו". אי אפשר לאכול יחד בשרי וחלבי, מפני שבזה אתה מקצר (עושה קצר) את הדבר העיקרי ביותר, את הקווים ימין ושמאל.

חלב מסמל את "קו ימין", "אור חסדים", שנובע מהרצון להשפיע. לכן ברמה הפיזית חלב זה אוכל לילדים. ואילו "קו שמאל", בשר, מסמל קבלה, נוקשות, אגואיזם.

אסור לקצר את שני הקווים יחד, כי הם יכולים להתחבר רק ב"קו האמצעי", כאשר אתה מקבל מ"קו שמאל" האגואיסטי רק כמה ש"קו ימין" האלטרואיסטי יכול לכלול, ומעצב מהם את "הקו האמצעי".

כדי ליצור "קו אמצעי" חייבים לרדת מעשר ספירות לשש: מג"ר לו"ק, כלומר להביא את מצב הגדלות של ה"פרצוף" לקטנות, מפני שעד גמר התיקון אי אפשר לקבל על מנת להשפיע בכל הרצון אלא רק בכמות קטנה.

אפשר להשתמש ב"מלכות" רק בעלייה ל"בינה". עליית "מלכות" ל"בינה", זהו מצב של קטנות או שש ספירות. לכן אפשר לאכול חלבי אחרי בשרי כעבור שש שעות.

בעולם שלנו שש שעות זוהי מדידה מותנית, לכן בקהילות שונות הזמן של הפרדה בין בשר וחלב מקובל בצורה אחרת. בקהילות אחדות ההפסקה בין חלב ובשר שווה לשלוש שעות, בקהילות אחרות זה שעה. אבל ככלל, רוב הקהילות שומרות שש שעות.

מה שנוגע לבשרי, אז אפשר לאכול אותו כעבור חצי שעה לאחר החלבי (חוץ מגבינה קשה שמשווה לבשר).

אף על פי שהחוקים שאוסרים על השילוב של חלב ובשר לא כל כך נוחים, הם נובעים מהקטנות של "הפרצוף הרוחני".

שאלה: האם החברים שלנו בכל רחבי העולם צריכים לשמור את החוקים האלה?

תשובתי: לא, אנחנו לא מכתיבים לאף אחד שום דבר. זה נוגע גם לדרך הרוחנית, שהמטרה שלה זה לקבל על מנת להשפיע. אפשר לשכנע מהבוקר ועד הערב את האדם בצורך להשיג אהבה כלפי החבר, אבל לדרוש ממישהו ביצוע, זה לא.

יתרה מזה, אחד יכול לקיים את המסורת והאחר לא. אנחנו אף פעם לא דורשים מאחרים, רק מעצמנו.

אבל מצד שני, מי שלא מקיים את המסורת לא צריך להפריע לאלה שכן מקיימים אותה. צריך לכבד את המנהגים של האחרים, איזה שהם לא יהיו.

מתוך שיעור בנושא "שאלות ותשובות" בשפה הרוסית, 17.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
עבור נקיות הכוונה
מְשלים של מושגים רוחניים
קורבנות שמקרבים אותנו לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest