דף הבית / המשבר ופתרונו / לא ניתן לשלב בין הקפיטליזם לאינטרנט

לא ניתן לשלב בין הקפיטליזם לאינטרנט

laitman_2012-12-07_03.jpg

מאמר דעה של R. Macchesney מאוניברסיטת אילינוי, מחבר הספר "Digital Disconnect, How Capitalism Is Turning the Internet Against Democracy":

הקפיטליזם מסוגל להתקיים בצורות שונות, והצורה הנוכחית מחוברת באופן מאוד רופף למושגים של השוק החופשי והדמוקרטיה. לעומת זאת, האינטרנט החל להתפתח כשטח בלתי מסחרי לתקשורת חופשית. אולם, עכשיו הוא הפך לממוסחר, מורשה, מוגן בפטנטים, מופרט, נבדק ונשלט על ידי מונופול.

התפיסה הקודמת של הפרטיות בוטלה תחת הלחץ של ספקי הפרסומות, הממשלה מקבלת סמכויות פיקוח. ענקי האינטרנט אינם כוח פרוגרסיבי, אלא מונופוליסטים ונצלנים פשוטים, שמשחקים לטובת העסקים הגדולים. הרשת הפכה לגבישית.

הדמוקרטיה באינטרנט אפשרית, אם נכיר באינטרנט החופשי מתשלום ורחב הפס בתור אחת מזכויות היסוד של האדם, אם נכניס רגולציה אדוקה לשימוש בפרסום באינטרנט, אם נפסיק להחשיב את הפרסומת כהוצאות ייצור וכך להוריד את המיסים, אם נפקח באופן אדוק אחר פעילות המונופולים הדיגיטליים ונהפוך אותם לשירותים לא ממוסחרים, אם הממשלה תשקיע רבות בעיתונות האינטרנטית, נשווה את סודיות המידע על הפעילות באינטרנט של המשתמשים לסודיות התכתובת האישית, אם נכניס חוקים על התפרקות מנשק של הרשת העולמית ועל איסור מעקב בלתי מורשה אחר משתמשים, אם ניצור תנועה לדמוקרטיזציה של האינטרנט.

התייחסותי: האינטרנט הוא טביעת האצבע של החברה המודרנית, וכל החסרונות שלנו מתבטאים בו באופן מוקצן, כיוון שהכניסה היא חופשית, התגובה מיידית, ההתפשטות בלתי מוגבלת. עד שלא נתחיל לשנות את עצמנו, לא ישתנה האינטרנט שלנו. וכל הניסיונות לשנות אותו הם חסרי תועלת.

ידיעות קודמות בנושא:
האינטרנט: הראי של האנושות
האינטרנט כמנגנון שליטה
עידן השובע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest