דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא ניתן לאור להיעלם!

לא ניתן לאור להיעלם!

כתוב, "הביטחון הוא הלבוש להאור". ביסוד של הכול מונח הרצון לקבל. אולם הרצון עצמו אינו ראוי לכלום אם האור אינו פועל עליו. הצדיק הגדול ביותר, שעלה במדרגות רוחניות רבות, נופל אם האור מפסיק להאיר לו והוא חוזר למצבו הבהמי. הוא הופך להיות אפילו יותר גרוע מכולם. אף על פי שזהו מצב יותר טוב, כי זהו מצב גדול רק עם סימן מינוס ההפוך לקדושה.

כל עוד האור מאיר, אז יש ביטחון, ואם האור מפסיק להאיר, אז אין ביטחון. הכול תלוי רק במאור שמאיר לאדם. במידה הזאת יש לאדם כוח להתרומם, להגיד משהו. וכשהאור מסתלק, אז האדם מאבד אפילו את הזיכרון, כפי שקרה עם הבעל שם טוב שלא יכול היה לזכור את האותיות של האלף-בית. אדם מפסיק להבין באיזה עולם הוא נמצא והאם קיים עולם עליון או הבורא.

כלומר הכול תלוי בעוצמת האור שמגיע אלינו ומאיר על החומר שלנו, על הרצון. לכן נאמר, "אין חכם כבעל ניסיון", וגם "יגעתי ומצאתי". אבל כל העבודה הזאת, היגיעה, ההתגברות, מכוונים רק לפעולה אחת: לזרז את פעולת האור עלינו. כי הכול הרי תלוי בו. ואילו אנחנו משתדלים להתכונן כך שהאור לא יסתלק.

ואפילו אם הוא מסתלק, אז בסופו של דבר כל המצבים הקשים יהיו לטובתנו. אבל אנחנו צריכים לעשות כל מה שתלוי בנו כדי להיות קרוב אליו, להידבק, להיות דומים לו.

כל הדרך כבר נסללה ונקבעה מראש, ואילו בכוחנו רק לזרז את ההתפתחות וההתקדמות בדרך הזאת. והזירוז תלוי בכך, עד כמה כולנו יחד נרצה לממש את הצורה החדשה, את המדרגה הבאה, כדי שהיא תתגשם בינינו. וכאן בעצם מרוכזת כל היגיעה.

ביטחון, זו הארה מלמעלה שמאירה, ואם היא מפסיקה אז אין לנו שום ביטחון, הרגשה, הבנה. כמו שנאמר בספר תהילים מדברי דוד המלך: "הסתרת פניך, הייתי נבהל". לכן אנחנו צריכים להשיג כזה קשר בינינו, כדי לחייב את האור להיות בינינו בצורה קבועה.

כולנו יחד, על ידי המאמצים המשותפים ובעזרת האור, יכולים ליצור בינינו כזאת תכונה של השפעה, אהבה, חיבור, שהאור הזה אף פעם לא יפסיק להאיר לנו. וזה נקרא ביטחון, ערבות הדדית.

כך אנחנו משיגים מצב שבו האור העליון כל הזמן יאיר לנו. אף על פי שכל אחד יעלה וירד, יתנדנד בכל מיני הכיוונים, אבל דווקא מתוך ריבוי הפעולות ההדדיות האלה שמתרחשות בכל אחד ובכולם יחד, אנחנו משיגים יציבות. לא רק שאנחנו לא נופלים, אלא להיפך, רק עולים ועולים יותר ויותר למעלה. הירידות שלנו אף הן נהפכות לעליות, על ידי זה שכולנו מתחברים יחד בקופה הכללית.

כך אנחנו משיגים ביטחון, ואין שיטה אחרת להשיג אותו.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 25.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ביטחון מוחלט
אני, הסביבה שלי והאור
הביטחון האמיתי מגיע מהאור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest