דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא לתת לחבר לסטות מהדרך

לא לתת לחבר לסטות מהדרך

מתוך הכנס בנובוסיבירסק, שיעור מס' 4

בזמן לימוד חכמת הקבלה, אנחנו לא צריכים לשים לב עד כמה מובן לנו מה שכתוב בספרי הקבלה. לא חשובות לנו ה"ספירות", ה"עולמות", ה"פרצופים", כי הרי בכל מקרה אנחנו עדיין לא השגנו את העולמות הרוחניים ולא יודעים מה שנעשה שם. אנחנו רק מלהטטים עם המילים.

אבל העבודה בקבוצה, זה בראש ובראשונה, חיבור בינינו שמוביל ללימוד הנכון, שבמהלכו אנחנו כמו ילדים רוצים לעלות למדרגה הבאה. כזה רצון משותף למדרגה הבאה מושך אלינו את האור העליון, את הכוח שמפתח אותנו.

הוא מפתח אותנו באותה המידה, שבה אנחנו משתוקקים כלפי מעלה. זהו החוק היחיד של הטבע. לכן אנחנו צריכים לפעול מתוך החוק הזה ולא לשכוח שאנחנו מתאחדים ומתחברים כדי לגלות בתוכנו, בקשר בינינו, את העולם העליון, את הבורא, לפחות בהתגלות הראשונה המינימאלית שלו.

התלמידים הגדולים של רשב"י, לפני שהחלו לתאר את הרגשות שלהם והגילויים בספר הזוהר, הרגישו כזאת שנאה גדולה ביניהם, שהיו מוכנים לשרוף זה את זה. כלומר הם היו בדרגת השגה כל כך גבוהה, כאשר "קו שמאל", האגו שלהם, התגלה בכזאת צורה נוראית. יש לנו עוד לגדול ולגדול כדי להגיע לזה.

לכן, לפנינו עוד ניסיונות גדולים מאוד! ואם אנחנו לא נהיה מוכנים אליהם בצורה נכונה, אז פשוט נעזוב את הדרך הזאת. כמה מהחברים שלנו כבר נשרו באופן כזה ממנה וכמה עוד עלולים לנשור. לכן אנחנו חייבים בהכרח להזכיר זה לזה, שיש לנו עסק עם הבורא, שנותן לנו כל מיני מצבים וקובע את כל היחס בינינו: גם שנאה, ואם מבקשים, גם אהבה.

העיקר זה, שהקבוצה צריכה לקחת על עצמה את החובה להזכיר לפני השיעור לכל חבר, על מה צריך להתרכז: "מה התגלה היום ביחסים שלנו זה כלפי זה? אדישות? זה טוב! ומחר, יכול להיות, אנחנו נגיע לכזה מצב שנתחיל להרגיש דחייה זה כלפי זה". כלומר אנחנו מבינים שהכול בא מהבורא, שהוא בכוונה מגלה את האגו שלנו, ושכל זה נמצא בתוכנו! פשוט לאדם קטן נותנים הזדמנויות קטנות, כדי שהוא לא יסטה מהדרך שלו.

אם אנשים בכל זאת עוזבים את הקבוצה, זה סימן שהיא לא עבדה מספיק, לא הסבירה מספיק לכל אדם את שיטת ההתקדמות בשני הקווים: "חייבים להתקדם למרות גדילת האגו. בסופו של דבר, אנחנו נעלה יחד איתו ונהפוך, מצד אחד, מנוגדים לגמרי לבורא לפי האגו המתפתח שלנו, ומצד שני, נקבל את התכונות שלו".

כלומר, יהיו בנו כביכול שני מצבים: אחד, מנוגד לבורא, והשני, דומה לבורא, ויחד הם יעמדו זה מול זה, ליתר דיוק, זה מתחת לזה. למטה יהיה כלי, שנמצא לגמרי תחת "צמצום א'". ומעליו אנחנו נבנה כלי שני, תכונת ההשפעה, ובאופן כזה נעבוד איתה.

מתוך שיעור מס' 4 בנכנס בנובוסיבירסק, 08.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ההתחלה של כל ההתחלות
המשחק לא יעזור
ללמוד לאהוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest