דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא לתת לדלת להיסגר

לא לתת לדלת להיסגר

laitman_2010-11-14_7959_us.jpg

שאלה: בכנס בליטא נפתחה לנו "דלת" חדשה. איך אפשר להכניס את הרגל ולא לתת לדלת להיסגר?

תשובתי: קודם כל, צריך לפחד לא לאבד את האיחוד, להיות ביראה מגודל המעמד שהושג ולהגביר ככל שניתן את הרושם שנוצר בנו.

אנחנו לא נכנס דרך הדלת הזאת בבת אחת. יידרשו חודשים כדי לממש את זה. כי אנחנו נכנסים לתקופת לידה, והלידה יכולה להתרחש בכמה אופנים: לפעמים זה לוקח ימים ספורים, ולפעמים מספר שבועות. כך או אחרת, כמה זמן שלא יידרש לנו, מדובר על תהליך שכולל צירי לידה ולא על אירוע רגעי.

אנחנו נמצאים בדרך, ואם אתה רוצה שהתהליך יתפתח הלאה ללא הפסקה, אתה צריך לקבל אותו בצורה נכונה. אתה ממשיך בדרך לא בגלל שהוא נעים או מרגש באופן מתקתק. לא חשוב לך המצב בפני עצמו, אלא העיקר שאתה יודע שהוא גורם נחת רוח לבורא. צריך לשנות את הכיוון מקבלה להשפעה.

אם תצרף כזאת כוונה – תתקדם קדימה. למען האמת, אתה מייד תרגיש טעם תפל בפה, אבל זה יספק לך התקדמות. אחר כך תרגיש את הטעם האמיתי, אבל זה יהיה כבר במגע עם הבורא, בתכונת ההשפעה. ועכשיו אתה מזמין את האור שהוא יממש את זה.

אבל אם אתה נמצא בהתפעלות מההרגשה הנעימה, אתה שמח בזה שסוף סוף טעמת את היופי באיחוד עם החברים, אך הטעם הזה הוא מר עבור האגו ולכן לא יישמר. כי הרי רוצים לקדם אותך, ולכן ייקחו ממך את המצב הזה. ינערו אותך, ואתה תשכח את המצב, תתחיל שוב בחיפושים ושוב תגיע לזה, אבל כבר יותר מוכן, לא ברגש אלא בכוונה.

מתוך שיעור על השאלות על הכנס, 26.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לפתח רגש לבורא
עזרה שאף אחד לא יידע עליה
אומנות הביטול העצמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest