דף הבית / אהבה / זוגיות / לא לתפור טלאים על מערכות יחסים ישנות אלא לבנותן מחדש

לא לתפור טלאים על מערכות יחסים ישנות אלא לבנותן מחדש

הקשר הקרוב ביותר שקיים בחייו של כל אחד מאיתנו זה הקשר בתוך המשפחה, עם הבעל או האישה. אבל לא משנה עד כמה שנרצה, אי אפשר לתת מרשמי פלא כלשהם, המלצות שפועלות מייד כיצד לנהוג בכל מצב כדי ליישב את היחסים במשפחה.

פעם, בעבר, זה היה אפשרי, אבל היום זה כבר לא עובד. היום נדרש מהאדם לתקן קודם כל את יחסו הכללי לחיים, לעצמו ולאנשים שנמצאים סביבו, את יחסו לעולם שבו הוא חי. רק אחרי הקורס לחינוך אינטגרלי, לאחר פיתוח מודעות ותפיסת עולם חדשה בתוכו, לאדם החדש שיצא ממנו יהיה קל לבנות מערכות חדשות של יחסים טובים. כך הוא יהפוך את חייו למאושרים וייפתר מכל הבעיות שהוא מוקף בהן היום.

חייבים לבנות מערכות חינוך שתעצבנה את האדם. ואז, ככל שהאדם ישתנה הוא יתחיל לבנות יחסים נכונים, מתוקנים, עם הזולת, כולל גם יחסים זוגיים. מהסיבה הזאת הנושא הזה שייך לא לזוגות נשואים בלבד, אלא גם לאנשים בודדים. הרי גם הם מרגישים שהם אינם מסודרים, אינם משתלבים בתוך המסגרת המשפחתית.

ראשית, חייבים להבין שגירושין לא יפתרו שום בעיה, וכדאי לנו לבנות מערכת יחסים חדשה לחלוטין. לא ניתן להמשיך כרגיל ולקוות שבמשפחה החדשה הכול יסתדר אחרת. בטוח שתתעוררנה אותן הבעיות.

בדיוק מהסיבה הזאת היום אנשים לא רוצים להתחתן, מפני שכבר מראש מניחים שיהיה זה ניסיון בלתי מוצלח. זאת נראית תופעה טבעית, מדוע שאדם יכניס את עצמו לצרות מראש? אנחנו רואים כמה בעיות מביאים נישואים לא מוצלחים, מסתיים בגירושין – כמה כסף, בריאות, זמן, עצבים זה עולה לנו, יחסים מקולקלים עם אנשים שקרובים לנו.

ולכן אדם נמנע מראש לבנות משפחה. את הנטייה הזאת רואים בכל מקום, בכל המדינות מצטיירת תמונה דומה. לכן, לפני שבונים אדם חדש, בלתי אפשרי לדבר על בניית מערכת יחסים זוגית.

פעם אפשר היה לתקנה בעזרת שיחות פסיכולוגיות, בעזרת הכוונה מסוימת. האגו של האדם עדיין לא היה גדול כמו היום, שהוא אינו מסכים לשום ויתורים. והאדם בכלל לא אשם, הוא פשוט לא מסוגל להסכים.

אנחנו התפתחנו למצב שבו האדם רוצה להישאר כל חייו ילד או להיות אדם חופשי לגמרי שמותר לו לעשות הכול. הוא לא רוצה להתחייב ולהגביל את עצמו בשום דבר. הוא מצפה שאשתו תהיה לו כמו אימא שסולחת לו על הכול ואינה דורשת שום דבר, אלא מציפה אותו בים של אהבה, לא משנה כיצד הוא מתנהג.

בדרך כלל, יחס כזה אופייני לגברים. אף על פי שגם נשים שינו את יחסן לנישואין, וגם אם יש בעל הן אינן נרתעות להחליף בעל או בכלל להישאר בודדה.

זה פלא, אבל בזמננו אישה עם ילד מצליחה לבנות משפחה חדשה מהר ובקלות רבה יותר מאישה בלי ילדים. גברים לא רואים ילד זר כמכשול בפני חתונה. מפליא שהם אינם ממהרים ואינם מעוניינים לעשות ילדים משלהם, אבל מוכן להתחתן עם אישה עם ילד. הוא לא רואה שום מכשול בכך. התופעה הזאת בולטת ביותר בזמננו.

בזמנו, להיפך, לאישה שאחרי הגירושין נשארה עם ילד, היה קשה ביותר להתחתן. לעתים נדירות ביותר מישהו הסכים לקחת אישה עם ילד, כל אחד רצה שיהיו לו ילדים משלו. כלומר, יש מספר תופעות אופייניות, יוצאות דופן בזמננו, שעלינו לקחת בחשבון.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה 31, 18.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הקלות הבלתי רגילה של החיים
מבט על המשפחה מהגובה של הטבע הגלובלי
ברית על בסיס קרבה של הנשמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest