דף הבית / המשבר ופתרונו / לא לצמצם את ההטבות לעניים, אלא להעלות מיסים לעשירים

לא לצמצם את ההטבות לעניים, אלא להעלות מיסים לעשירים

הודעה: האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה (אפמ"א) קראה להיאבק במשבר, לא על ידי צמצום ההוצאות הסוציאליות (הפנסיות, התשלום עבור הבריאות, הקצבאות המשפחתיות), אלא על ידי העלאת המיסים על ההכנסות הגבוהות והגברת המאבק בהתחמקות מתשלומי המיסים.

הצמצום של ההוצאות הסוציאליות יוצר המשך להעמקת המשבר ופגיעה בזכויות הסוציאליות של האזרחים, מפני שזה משפיע על בעלי ההכנסות הנמוכות. אפמ"א קראה למודרניזציה של המבנים הדמוקרטיים, לבירור דעותיהם של האזרחים.

תגובתי: הטבע של החברה האגואיסטית הוא כזה, שאם אנחנו נבדוק את המימוש של כוונות כאלה טובות, אז נגלה שבסופו של דבר, העשירים נהיו עוד יותר עשירים ומשלמים פחות, והעניים נהיו עוד יותר עניים ומשלמים יותר. וכך זה בכל מקום, בכל המדינות ובכל הזמנים. ושום קריאות של ההנהגה, ההוראות הישירות מצד הממשלות, הרצון מצד העשירים עצמם, לא יתקנו את המגמה הזאת. רק על ידי שינוי היסוד של החברה האגואיסטית עצמה, בדרך של חינוך, אפשרי יהיה השינוי לחברה יותר שוויונית. כי כל ההתפתחות של החברה על היסוד האגואיסטי חייבת להביא אותה, או על ידי הייסורים בעל כורחם, או בצורה הכרתית מתוך רצונם – לשינוי טבע האדם.

ידיעות קודמות בנושא:
נכונותם של העשירים לשלם תמורת שלווה לא תעזור
עשירי צרפת: "קחו מאיתנו יותר מיסים!"
בנוגע לדקויות של המיסוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest