דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא לחזור ולקבל שוב אותן "מכות"

לא לחזור ולקבל שוב אותן "מכות"

שאלה: איך אפשר ללמוד להצדיק את הבורא בכל דבר?

תשובתי: לבורא יש תכנית פשוטה מאוד. הוא ברא את האגואיזם ביחס לעצמו, מנוגד לו, ובהדרגה הוא מתגלה לנו. לכן עם כל דור אנחנו מרגישים יותר ויותר רע ביחס לבורא. היום הגענו למצב שבו אנחנו צריכים בהכרח לשנות את עצמנו, כלומר להתקן באופן נוקשה בעל כורחנו. המצב הזה צריך לאלץ אותנו לבחון מחדש את היחס שלנו לחיים, למשפחה, לחברה, לעולם.

לכן אפשר להצדיק את הבורא רק כאשר נראה את תחילת וסוף הבריאה, ונבין לאיזה מצב הוא מוביל אותנו. אבל לשם כך צריך ללמוד את חכמת הקבלה ולהתחיל להרגיש במקצת את העולם העליון, את מצב האיזון בינינו. ודאי, שהחיים בכל המדינות נמשכים, אבל הם זורמים בכיוון אחד.

הודות לנגיף הקורונה העולם הפך להיות יותר אינטגרלי,כאחד יחיד שלם. במדינות שונות הוא שונה מעט, אבל בכל זאת זה אותו הדבר. הנגיף עשה את עבודתו הגדולה ועוד ימשיך אותה. הודות לו אנחנו מתקדמים לקראת עתיד משותף, למצב מודע יותר. אני שמח מאוד, שעברנו את השלב הזה ועכשיו אנחנו מתחילים לאט לאט לצאת מתוכו.

רצוי לצאת ממצב של נגיף הקורונה כך שלא נצטרך לקבל שוב את המכות הללו. נשתדל להיות מקושרים יותר זה עם זה. העיקר להפיץ עד כמה שאפשר את הרעיון שלנו על הדדיות, התקרבות, אינטגרליות של הטבע, על הצורך לא להיות מנוגד לטבע, מהניגוד אין לנו שום רווח, רק הפסד.

אנחנו לא יכולים להיות למעלה מהטבע, אנחנו נמצאים בתוכו. ולכן ככל שנהיה יותר ויותר מקושרים הדדית באופן אינטגרלי בינינו, כך יהיה טוב יותר. נשתדל להתקיים בצורה כזאת ונראה כיצד מתגלה בעולם יותר ויותר האינטגרליות שלו, הצורך שלו באיזון, ולא מרדף חסר רסן אחרי רווח שממנו אין לאף אחד תועלת, פרט לאגואיזם המנופח שלנו.

בואו נחשוב, כיצד להגיע לחברה אנושית מאוזנת, נורמלית, אחידה. זה בכוחנו. למעשה אנחנו רבים, היום יש כמה מיליוני אנשים בעולם ואנחנו יכולים לשנות את הכיוון של המחשבה, של התודעה, את הרצונות של החברה. אני מקווה שנוכל לעשות זאת.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 03.05.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest