דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא להוסיף טעות על טעות

לא להוסיף טעות על טעות

שאלה: הדת זו מסגרת חברתית ליחסים הדדיים בין בני אדם בעלי אמונה אחת. האם חכמת הקבלה זו דת?

תשובתי: לחכמת הקבלה אין שייכות לדת. או שאנחנו מתחילים לקבוע בחיים שלנו מנהגים וחוקים מסוימים שלא קיימים בטבע, אבל היינו רוצים שיהיו קיימים, ואת זה אנחנו על פי רוב מכנים בשם "דת", או שזה יכול להיות תנאי תרבותי כלשהו של החברה.

בחכמת הקבלה זה לא כך. היא בנויה כך שאתה מגלה את חוקי הטבע, משיג אותם בתוכך בידיעה מוחלטת, ואז אין לך שום שאלה בנוגע אליה.

ודאי שחכמת הקבלה היא לא דת, ועם זאת היא גם לא מדע, מפני שהיא לא מתגלה בחושים ובשׂכל שלנו, אלא היא מתגלה דווקא בתכונות שאתה מפתח בתוכך כשאתה עולה מעל האגו, מעל לחומר של העולם שלנו. אז אתה מתחיל להרגיש תכונות אחרות לחלוטין, חוקים אחרים, וכך אתה מתקדם.

כדי להשיג את האמת עליך להתעמק בנושא, ולהבין במה אתה עוסק. אחרת אתה מתייחס לְמה ששמעת היום מנקודת המבט ששמעת אתמול. מה התוצאה מכך? אתמול הכניסו לך לראש דוֹגְמוֹת מסוימות שאותן קיבלת כאמת, והיום מתוך מה שקיבלת אתמול אתה מגנה, מעביר ביקורת ומגדיר כל דבר חדש. כלומר לקחת דבר אחד כתנאי, וכעת אתה שולל את כל השאר ובכך כל הזמן תוסיף ותגדיל את הטעויות שלך, לא תגלה שום דבר חדש בחיים. כעבור עשר שנים תהיה באותו מצב התחלתי.

מתוך שיעור וירטואלי, 15.12.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest