דף הבית / משבר עולמי / לאן נכוון את הכוח שניתן לנו?

לאן נכוון את הכוח שניתן לנו?

על ידי היחס שלנו, אנחנו הורסים את העולם. כל יום אנחנו רק רושמים כמה עוד זָנים של צמחים ובעלי חיים נעלמו מן העולם. העולם הופך, בכל יום שעובר, לעני יותר כך שמאבד את הרב-גוניות של כל הצורות שלו. כי גם אם איננו משמידים אותן באופן ישיר, אנחנו יוצרים כאלה תנאים בעולם, שהן פשוט אינן יכולות להתקיים. אומרים שהמצב כבר הפך להיות בלתי הפיך.

רק לפי המסקנות העגומות האלה, אנחנו יכולים לראות שעשׂינו משהו שגוי ולא נכון. כי הרי הנחנו שיש לנו את הזכות לעשות עם הטבע כל מה שרק נרצה. במקום שתחילה נלמד אותו ואת עצמנו, ונראה לאן כדאי וצריך לכוון את הכוח שניתן לנו, לשינוי הסביבה הסובבת או לשינוי עצמנו?

בזה מסתכם כל ההבדל בין גישה נכונה לגישה לא נכונה. או שאני מנסה לתקן את כולם, את כל העולם ולחייב את כולם לרקוד לפי החליל שלי, או שאני אבין שכל מה שלא מוצא חן בעיניי בעולם אני צריך לתקן בתוך עצמי. האגואיזם נמצא בתוכי, ולכן דרוש לי המאור המחזיר למוטב כדי שיתקן אותו. זהו הבסיס לגישה נכונה.

האנושות מתחילה לגשת לזה רק היום ולהבין שהעולם זו מערכת סגורה, שהכול בה מחובר בצורה אינטגרלית. ומהרגע הזה, כשאנחנו מתחילים לראות את זה, ועוד לפני שזה באמת יחייב אותנו להשתנות, יעבור זמן רב… אנחנו דומים לילד קטן ועקשן שכבר בעצמו רואה שעושה משהו בצורה לא נכונה, ובכל זאת ממשיך לעשות ובכך מקבל כל פעם מכות. עד שהוא סוף כל סוף יתעשת…

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 21.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הקו האדום: זהירות – אדם!
אדם ובהמה יושיע ה'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest