דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לאן "הולכת" הנשמה לאחר המוות?

לאן "הולכת" הנשמה לאחר המוות?

שאלה: לאן "הולכת" הנשמה של האדם לאחר המוות?

תשובתי: לאחר המוות הנשמה לא הולכת לשום מקום, מפני שהיא לא נמצאת באדם!

שאלה: אבל אנשים הרבה פעמים אומרים: "כואב בנשמה".

תשובתי: בדרך כלל הם מתכוונים לכך שהעצב והגעגועים מכרסמים באדם. אם אתה מתכוון למצבים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים של האדם, אז הם באמת מלווים את הגוף שלנו וכאשר הגוף מת, הם נעלמים. אבל בעיקרון, מדובר על מעבר של סוג חומר אחד לסוג חומר אחר לפי חוק שימור האנרגיה, האנטרופיה. לכן אין מה לדאוג, שום דבר לא נעלם לשום מקום, אלא פשוט עובר מצורה אחת לאחרת. כך גם האדם. אם בהיותו בעולם הזה מתרחש בו שינוי צורה פנימי מסוים, אז הוא מתחיל להרגיש את עצמו כקיים במצב אחר, בממד אחר. זה נקרא "מעבר מעולם אחד לעולם אחר". אבל רק חכמת הקבלה מאפשרת לעשות זאת.

נהוג לחשוב, שכאשר הגוף של האדם מת, אז הנשמה שלו נעלמת לאן שהוא. אבל זו אינה נשמה אלא כוח חיות שמחייה את הגוף שלנו, שנשאר להתקיים רק בצורה רוחנית, בצורה של מה שנקרא רשימו (גֵן רוחני) ואחר כך מתלבש בגוף פיזי אחר שמתפתח בהתאם לרשימו הנתון.

הפרמטר הרוחני הזה קובע את התכונות של הגוף, מפני שהגוף צריך לראות את המשימה שלו שהיא להיות תואם באופן מלא לנשמה ולאותן מדרגות התפתחות שעליו לעבור. לכל אחד מאיתנו יש גֵן רוחני ואפילו לא רק לאדם, אלא לכל נברא: דומם, צומח וחי. אבל זה בסך הכול רשימו. מתוך הנקודה הזאת של רישום מידע רוחני יכול להתפתח או לא להתפתח מצב רוחני, הנשמה, זה כבר תלוי באדם, כיצד הוא מממש את עצמו. יחד עם זאת, הגוף שלנו לא נחשב למשהו שקיים באופן עצמאי, אין בו שום דבר בעל ערך, פרט לכך שהוא צריך ללוות ולסייע להתפתחות הנשמה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 9.6.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest