דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לאזן באופן חופשי בין שני הכוחות

לאזן באופן חופשי בין שני הכוחות

שאלה: האם האדם יכול להיות חופשי ובמה בדיוק הוא יכול להיות חופשי?

תשובתי: תחילה צריך לברר: מהו חופש שאותו אנחנו מחפשׂים? האם אנחנו מחפשׂים חופש ממלאך המוות? כפי שזה היה חרוט על לוחות הברית (כלומר, חיים רוחניים נצחיים), או שאנחנו מניחים שאנחנו יכולים להיות חופשיים באיזה שהן פעולות בחיים הגשמיים הרגילים?

המקובלים מסבירים שבחיים הרגילים אין לנו שום חופש, והם כולם קבועים מראש, צעד אחר צעד. והחופש אפשרי רק אם נתעלה מעליהם לדרגת קבלת ההחלטות, לגובה הרוחני. רק שָם קיימת בחירה חופשית, כי הרי שם כבר קיימים שני כוחות מנוגדים: קבלה והשפעה. בעוד שבעולם שלנו פועל רק כוח הקבלה, שביחס אליו יש לנו אפשרות רק לקבל יותר או פחות, בהתאם להבנה שלנו, איפה שאני ארוויח או אפסיד יותר.

כלומר, הכול תלוי מההבנה הפשוטה שלי: איפה שאני רואה תועלת גדולה או קטנה יותר לעצמי. ולכן אין כאן שום חופש! אני תמיד שוקל מה טוב לי יותר להעדיף. אך לאחר שאני מגלה כמה עולה כל דבר, לא נשארת לי שום בחירה חופשית כדי ללכת נגד. כי הרי כל הטבע שלי מכוון לכך, כדי לקבל מקסימום במינימום השקעה, בהשפעה מינימאלית. כך אנחנו פועלים בכל, במודע או שלא במודע.

ולמרות שנדמה לנו שלפעמים אנחנו מסוגלים ללכת כנגד ההיגיון היומיומי שלנו, אך זו גם כן אשליה ובפנים תמיד מסתתר צורך אגואיסטי עמוק יותר שקובע הכול. אך כשאנחנו עולים לדרגה הרוחנית ורוכשים רצון להשפיע, במקביל עם הרצון לקבל, אז אנחנו כבר יכולים לאזן בין שני הרצונות האלה, בכך שנשארים באמצע, בשליש אמצעי דתפארת, ולא נוטים לא לצד הזה ולא לצד הזה. איננו בוחרים מה עדיף לנו: קבלה או השפעה, אחרת זו לא הייתה בחירה וזה היה תלוי רק בהערכה שלי.

בחירה חופשית אפשרית, אם אני נמצא בין שני הכוחות: חיובי ושלילי, השפעה וקבלה, וביניהם אני מייצב את עצמי בדומה למנוע ברשת. ואז אני מנצל את שני הכוחות האלה בכך ששולט בחופש לבנות את עצמי מהתכללות של שני הכוחות, וזה מוליד מציאות חדשה. חופש הבחירה שקיים אצלנו בעולם הרוחני, מאפשר לנו לבנות את הבורא! הבורא, זה ה"אני" המתוקן… לכן הוא גם נקרא כך "בוא וראה".

אתה בונה מציאות חדשה משני הכוחות המנוגדים האלה. ועד אז לא קיים שום חופש. אף פעם לא תהיה שום בחירה חופשית על בסיס כוח אחד, וכמו כן בחירה מבין שני כוחות, אלא רק אם אנחנו מחברים בצורה נכונה את שני הכוחות האלה יחד ומקבלים מהם מרכיב שלישי הנקרא "אדם" או "בורא". הרצון שלנו נברא בהטבעה הפוכה מהאור, ולכן אם הוא מרגיש רק את עצמו, אז זה משהו נורא!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "בחירה חופשית", 08.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
רוצה לקבל החלטות בעצמך?
קו ישר מהרבה נקודות
בהרמוניה זה עם זה…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest