דף הבית / אהבה / לאהוב אחרים מתוך אהבה לעצמי

לאהוב אחרים מתוך אהבה לעצמי

שאלה: לדבריך כדי להגיע ל"ואהבת לרעך כמוך" צריך בראש ובראשונה לאהוב את עצמך. מה זה אומר?

תשובתי: לפני שאתה מתחיל לעבוד על אהבה כלפי אחרים, עליך להרגיש עד כמה אתה אוהב את עצמך, כל הזמן חושב על עצמך ולא יכול לוותר על שום דבר ששייך לך. הדבר החשוב עבורך, זה לספק את עצמך, שיהיה לך טוב. אתה לא יכול בשום אופן לחשוב על אחרים.

כאשר אתה בודק ומרגיש את כל זה, עד כמה אתה אגואיסט, אז אתה מתחיל להבין שאין לך צורך בכלום, אלא רק להעביר את היחס מעצמך לאחרים. ומי שעדיין לא מרגיש שהוא אוהב רק את עצמו, אף על פי שהוא מאוד אוהב, לא יכול להתחיל לעבוד על אהבה כלפי הזולת. הוא לא מבין מה זאת אהבה.

אנחנו משיגים את קטגוריית האהבה מתוך אהבה עצמית, כאשר אני כל הזמן חושב על עצמי, כל הזמן דואג לעצמי. למשל, אתה יושב עכשיו בתנוחה שהכי נוחה לך וכבר חושב על כך שעוד מעט תגיע הביתה, תנוח, תשכב על הספה, עם נעלי הבית שלך, מול הטלוויזיה, אוכל ארוחת ערב. כלומר אתה כל הזמן משתוקק לנוחות. רוצה לבדר רק את עצמך האהוּב, להתכרבל בשמיכה, לשכב במיטה חמה. צריך להרגיש את זה טוב טוב בתוכך.

ואפשר להרגיש את זה בעשירייה. כאשר בעשירייה אתה משתדל מאוד לחשוב על אחרים, אז אתה מתחיל להרגיש בבירור עד כמה אתה אוהב רק את עצמך. אין לך צורך בחברים, באף אחד. אתה לא יכול לחשוב על אף אחד, פרט על עצמך. דווקא מתוך המצב הזה של הכרת הרע אתה כבר יכול לדבר על איך לאהוב את האחר, מכיוון שיש לך דוגמה של אהבה כלפי עצמך. עכשיו עליך להגיע למצב שתתייחס כלפי האחר באותו אופן שבו אתה מתייחס כלפי עצמך. זה לא פשוט.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 29.12.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest