דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / להיות מקובל / כתבים רוחניים אינם נשרפים

כתבים רוחניים אינם נשרפים

מיכאל לייטמן

שאלה: למה מקובלים רבים שרפו את כתביהם?

תשובתי: המקובלים סבורים, שלפעמים מספיק אפילו שגילוי הנסתר היה רשום או שרק נאמר. מספיק שהמקובל רק חושב, כי על ידי מחשבותיו, על ידי רצונותיו, הוא מתקן את הבריאה. לכן לא היה חבל למקובלים לשרוף את ספריהם לאחר כתיבתם. אם הדור היה יכול לנצל כתבים אלה בצורה נכונה, הם היו משאירים אותם.

מכאן מובן מדוע מקובלים רבים וביניהם גם בעל הסולם שרפו את ספריהם וכתביהם. היו גם מקובלים ענקיים, שבמשך כל חייהם לא כתבו אפילו מילה אחת – כמו הבעל שם-טוב.

יחד עם זאת, המקובל מיד רואה את תוצאות התיקון של עצמו בנשמות. בעוד שאם בעולם הגשמי מישהו עושה טוב לזולת, בהמשך זה נהפך לרע. מדוע? כי אם אדם לא מתקן משהו בעצמו, ואנחנו עושים זאת במקומו, אנחנו כאילו גונבים ממנו. אנחנו כאילו הולכים נגד הבורא.

הבורא בכוונה מקלקל לאדם את החיים, כדי לחייבו לעשות תיקון ביחס לסובבים. ואם במקום לתקן בעיות אלה על ידי קשר נכון בינינו, מנסים למלא אותם על ידי מתן צדקה בגשמיות, אז העולם רק הולך ומתדרדר למצבים עוד יותר קשים.

לכן המקובלים, על ידי עבודתם הרוחנית, מבצעים תיקונים ענקיים, ואילו כל שאר הפעולות רק מזמינות תוצאות והשפעות הפוכות. ואנחנו עוד נגלה זאת.

רשומות קודמות בנושא:
ספרי הקסם של המקובלים
"הצימוקים" שמביאים את האור
מורשתם של המקובלים הגדולים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest