דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / כשמתקנים את עצמנו, מתקנים את האנושות

כשמתקנים את עצמנו, מתקנים את האנושות

"ופניתי אליכם והפריתי אתכם והרביתי אתכם והקימתי את בריתי אתכם: ואכלתם ישן נושן וישן מפני חדש תוציאו: ונתתי משכני בתוככם ולא תגעל נפשי אתכם: והתהלכתי בתוככם והייתי לכם לאלוקים ואתם תהיו לי לעם" (ויקרא, בחוקותי, כ"ו, ט'-י"ב).

שאלה: מה זה אומר: "והתהלכתי בתוככם…"?

תשובתי: זה אומר שכל המרחק והחלל שבינינו יתמלא בתכונות של הבורא, תכונות של השפעה ואהבה. אז נהפוך להיות העם שלו, אותה המערכת שבמודע, ברצון, באהבה, מקבלת ותופסת את כל החוקים שלו ומרגישה את הבורא, והוא אותנו. כי לפי החוק של השתוות הצורה הוא נמצא בקרב עָמו.

הבורא פונה לכל מי שרוצה להיות דומה לו, בכך שמבצע את התנאים הללו. כל אדם יכול להפוך להיות ישראל, חוץ מכמה עמים שהם כמו עמלק, הם אינם מסוגלים לשנות את עצמם. בכל זאת, בכל אחד מאיתנו ישנה תכונת עמלק, מפני שבנופלנו מהגובה הרוחני, התערבבנו בינינו בסוף של הגלות האחרונה, כך שאנחנו מהווים תערובת של כל מיני תכונות. לכן אנחנו צריכים למחוק לחלוטין את תכונת עמלק שבתוכנו ולהחליפה בתכונה חדשה. מדובר על אותן התכונות והכמויות שאותן אנחנו צריכים לתקן.

אנחנו צריכים להבין, שכל אחד מאיתנו כולל בתוכו את כל התכונות האנושיות. לכן כשאנחנו מתקנים את עצמנו, אנחנו יכולים לתקן את כל האנושות, ובכך לסלול את הדרך לשאר בני האדם, לחלקיקים שכבר נמצאים בתוכנו.

הערה: אבל לאדם קשה להבין שכל אחד מורכב מכל השאר. ואילו אתה מכניס את זה כאקסיומה…

תשובתי: לא הייתי אומר שקשה להבין ולהפנים את זה. זוהי תמונה מדעית נטו, שאופיינית לעולם הגלובלי, המקושר הדדית, שבו כולם כוללים בתוכם תכונות הפוכות.

העניין הוא בזה, שאם לא נבחן בצורה כזאת את המציאות, לא נוכל להיתקן. אנחנו צריכים להגיע למחשבה הזאת ולהבין שעד שהאדם האחרון מתוך שבעה מיליארד לא יתקן את עצמו, האנושות לא תהיה מתוקנת, מאחר ובכל אחד מאיתנו קיים החלקיק שלו, אותו הוא צריך לתקן ולהתכלל באחרים. זוהי מערכת אינטגרלית, בה כל חלק מורכב מכל השאר, חוץ מעצמו.

הערה: פעם אמרת שסרטים הופיעו כדי שהאדם יוכל להזדהות עם מישהו ואפילו להרגיש אותו.

תשובתי : בעולם הכול נברא רק כדי שנתערבב בינינו עם התכונות שלנו. וסרט הוא אחד האמצעים כדי שנוכל להתכלל בכל האחרים. כי בכל מקרה, זהו מידע ולא חשוב איזה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 12.11.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest