דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כשהקשר אינו נקרע יותר

כשהקשר אינו נקרע יותר

laitman_2010-04-11_1684_70.jpg

למרות שאנחנו נמצאים במערכת אחידה, הקשר בינינו שבור. נותנים לאדם להרגיש את תחילת הקשר שלו עם כולם, וההרגשה הזאת מהווה חיים בעולם שלנו. כך מופיעה אצלי ההזדמנות לחדש ולהגביר את הקשר הזה לפי עיקרון של השפעה ונתינה, כדי לחיות חיים רוחניים. אם אינני עושה זאת, הניצוץ הרוחני שבי נכבה. ואחר כך נותנים לי רצון חדש, ניצוץ חדש, במילים אחרות, אני מתגלגל ומגיע למציאות חדשה.

כאן מגלים לי קשר אחר עם המערכת הכללית של אדם הראשון, ואני שוב מרגיש את עצמי חי בעולם הזה, בתקופה זו או אחרת, במסגרות שונות של יחסים הדדיים בין בני האדם. זוהי כבר הזדמנות אחרת, בדרגת רצון אחרת, בדרגה אחרת של קשר הדדי. אם שוב לא אצליח ליישׂם את המצב, אז שוב מעבירים אותי למדרגה אחרת של קשר הדדי, במילים אחרות, אני שוב מבצע גלגול כדי להופיע בדור אחר, בזמן אחר ולקבל עוד הזדמנות אחת להתאחד.

כל פעם מגלים לי דרגה מסוימת של קשר הדדי עם בני אדם האחרים, כדי שאני אמצא שיטה להתאחד איתם בקשרי אהבה. בעולם הזה קובעים לי בכפייה דרגת קשר מינימאלית. אך אם אני רוכש מידת קשר זו או אחרת המבוססת על אהבה, אז במקום העולם שלנו אני מרגיש צורת קיום הרבה יותר גבוהה ואינטנסיבית, חיים רוחניים ונצחיים.

כעת, במקום שרשרת רשימות היוצרים בהרגשה שלי חילוף תמידי של חיים ומוות, אני מחדש בעצמי את הקשר עם האחרים ועולה מעל לקו של "אתחול מחדש". הקשר לא נקרע ונשבר יותר, והחיים אינם נפסקים על ידי איבוד הגוף.

כך או אחרת, הכול כלוא במערכת אחידה, היכן שפועל חוק של פעולה הדדית נכונה של החלקים. והחוק הזה הוא הבורא, האהבה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 29.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
על חיתולים ונצחיות
מה אקח איתי לנצחיות?
גלגולי הנשמות הם ברצון שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest