דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כרטיס למטוס אל העתיד

כרטיס למטוס אל העתיד

שאלה: מה הוא בכל זאת כוחו של ספר הזוהר, אם בינתיים איננו מבינים בו שום דבר?

תשובתי: הכוח של ספר הזוהר אינו תלוי בכמה שאנחנו מבינים בו. הוא תלוי בכותב שכתב אותו: מאיזו מדרגה הוא כתב אותו, עד כמה הוא כתב אותו בכוונה שהספר הזה יקרין עלינו הארה מיוחדת, עד כמה אנחנו יכולים להשתמש בהארה הזאת. אבל זה בכלל לא תלוי בהבנת הספר. בשביל זה לא צריך להבין שום דבר.

אם אני צריך עכשיו להגיע למקום כלשהו, אז אני בוחר את כלי התחבורה הטוב והנוח ביותר שיוכל להביא אותי לאותו המקום. זה יכול להיות רכבת, מטוס, מכונית, גמל. מה זה משנה? העיקר שיהיה לי נוח וטוב.

הזוהר הוא האמצעי הנוח והטוב ביותר, היעיל והחזק ביותר, עבור אלה שמעוניינים להתקדם. ואומרים לי כיצד להפעיל אותו. כי אני הרי לא יודע כיצד פועל המנוע של המטוס. אני פשוט קונה כרטיס וטס.

אותו הדבר גם כאן. לאחר שאני מגיע לסוף הדרך, או אפילו באמצע, אני מתחיל להבין מה קורה. אבל לא קודם לכן. לדוגמה, אני טס בפעם הראשונה לניו יורק. האם אני יודע מהי ניו יורק, איפה היא נמצאת? – כלום! אני רק שמעתי על כך, אבל אין לי שום הבנה. אני לוקח איזשהו אמצעי שמביא אותי לשם. אני מאמין לאנשים שמבינים בזה, שכבר היו שם, גילו, והשיגו את האמצעי הזה. אני נכנס לתוכו, ומשיג את היעד שאליו צריך להגיע. וכאשר אני משיג: "אהה! עכשיו אני מבין…".

העיקרון הוא אותו העיקרון, אין כאן שום הבדל. אפילו בעולם שלנו, בדברים הגשמיים, שגלויים לנו לגמרי בהרגשה שלנו, אנחנו פועלים באותה הצורה. ואתם רוצים ברוחניות את מה שאין אפילו בעולם הזה?…

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 14.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מערכת הקשר עם האין-סוף
צעד בין העולמות
שלט לניהול ההתפתחות הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest