דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כרטיס כניסה לעולם הרוחני

כרטיס כניסה לעולם הרוחני

שאלה: האם עליי לזכור את השרטוטים מתלמוד עשר הספירות בעל פה, או שעליי לנסות להרגיש אותם מבפנים, ללא הבנתם?

תשובתי: אם תיכנס לארכיון שלנו, תוכל למצוא בו שרטוטים של הרב"ש. אם תפתח את ספריהם של המקובלים האחרים, אפילו את "ספר היצירה" או את כתבי האר"י, גם בהם תראה שרטוטים. אם תפתח את ספר הזוהר, אין בו שרטוטים, אך יש טבלאות שונות.

חכמת הקבלה היא מדע. אנחנו מגלים עולם חדש בו פועלים כוחות, ואנחנו רוצים לדעת על פי איזו נוסחה הם משתלבים ביניהם בכל מקום ובכל מצב. אם נדע את השילוב הזה, וכשיהיה לנו מסך נוכל להגיע לאותו המצב.

נגיד שיש לך מסך, ישנם כוחות ויש כוח רצון לבקש כוחות. אז אתה מקבל דעת, כוחות ודוגמה מהעליון. נחוצים לך שלושת המרכיבים הללו: דעת, כוח ודוגמה. אתה הפרצוף התחתון, לפניך נמצא הפרצוף העליון, הוא מראה לך דוגמה, מוריד אליך את חלקו התחתון של הפרצוף (רגליים).

כפי שכתוב במאמר "שילוב מידת הרחמים ודין", העליון נותן לך חושך, אך לפי החושך הזה אתה יכול לקבוע בדיוק מה עליך להשלים כדי שחשכה כאורה יאיר. כך אנחנו עובדים. אנחנו נמצאים במרחב כוחות שפועלים על פי חוקים מסוימים, ועלינו לפעול בדיוק רב, לדעת בכמה להשתמש מכל צד, כיצד עולים או יורדים, כיצד לקשור קשר ועם אילו תכונות. וכל זה מלווה ברגשות חזקים מאד, התרשמויות, גילוים, אך יחד עם זאת, ידע ברור ומדויק.

בעולם שלנו אתה יכול פשוט ליהנות ממוסיקה טובה, זה הכול. אך בלתי אפשרי להשוות את התרשמותך ממוסיקה עם התרשמותו של נגן מקצועי, שתופס אותה לא רק ברגש אלא גם בשכל, מתעמק בה הרבה יותר. בהנחה שאנשים ניגשים לזה נכון ולא מבחינה אגואיסטית, מנסים להשפיל את היצירות של אחרים, אז במידה שהם מבינים יותר בנושא, כך הם מצרפים יותר שכל להרגשות שלהם, ושכל מפתח את הרגש. בעולם שלנו בדרך כלל השכל דוחה את הרגש, כיוון שמוצאו מהאגו שלנו, ואנחנו רוצים להשפיל אחרים.

ברוחניות זה אחרת. לכן אנחנו יכולים להסתכל על השרטוטים ויחד עם זאת להתרשם מהם. בכל מקרה השרטוט מאפשר לך להבין את היחס בין הכוחות והתכונות רוחניים, הוא אינו מבטא את הנושא עצמו. כשאתה מסתכל על השרטוט בו אבא ואמא מתלבשים מפה עד החזה דאריך אנפין, זה משאיר בך רושם. אך זה מאפשר לך להתרשם. אתה יודע מה זה אריך אנפין, מה תכונותיו מפה לחזה, כי אתה מרגיש אותן, מהן התכונות של אבא ואמא ומה הם יכולים לקבל מאריך אנפין כשהם מתלבשים בו, כיצד הם יכולים להגיב וכולי.

שרטוט הוא כמו נוסחה שהיא בעצמה לא חיה, כיוון שאלה רק אותיות. אך הכול תלוי מה אתה מכניס לתוך האותיות הללו, איזו מהות. לכן, אנחנו חייבים להכיר את השרטוטים העיקריים. בעל הסולם כתב שכפי שאיננו מסוגלים להתקיים בעולם שלנו ללא ידע בסיסי על המתרחש בו, כך אדם אינו יכול להתקיים בעולם הרוחני ללא ידע בסיסי עליו. לכן, כפי שבעולם הזה עלינו לסיים בית הספר ואז אנחנו יכולים להתקשר לעולם ולאנשים, רק כך אנחנו יכולים להיכנס לעולם הרוחני ולהתמצא בו. אי אפשר אחרת! ידע מינימלי חייב להיות לכל אחד. זה נותן לו כרטיס כניסה לרוחניות.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות" 15.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מערכת הבריאה
שפה של פרצופים וספירות המעוררת התרגשות
אני "מצייר" את הבורא בתכונותיי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest