דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כמו קובייה שחורה בתוך האור

כמו קובייה שחורה בתוך האור

Laitman_2011-12-06_2302_w.jpg

קשה מאוד להסביר מהי רוחניות, כי זה עניין של הרגשה. אם האדם נמצא באותן הרגשות כמו המחבר אז הוא מבין על מה מדובר. אבל אם הוא לא נמצא באותה הדרגה ולא מרגיש את מה שאומר המחבר, אז הוא בכלל לא יבין על מה מדובר.

כל העבודה שלנו היא עבודה "במצרים", בגלות, אנחנו עדיין לא מרגישים את הבורא, את הכוח העליון, שיכול לעזור לנו להתעלות מעל לרצון לקבל שלנו. זהו זמן של בחירה והוא הטוב ביותר, כי בזמן הזה אנחנו לומדים איך לעבוד נגד הרצון שלנו.

אני צריך כל הזמן לתאר לעצמי מעין מצב שבו אני כאילו כבר עכשיו נמצא בהשפעה, בעולם הרוחני, בקדושה, ולא מהווה שום מחיצה, מחסום, עבור האור העליון שממלא את כל המציאות. אני מבטל את עצמיותי, את ה"אני" האגואיסטי שלי, ולמרות שאני מרגיש כל מיני מצבים שעוברים דרכי שמזמינים תגובות באגו שלי, אני צריך להשתדל להיות רק בהשפעה טהורה.

כאילו שאני כבר נמצא בעולם הרוחני ושקוע בים של האור, בכך שנמצא בהזדהות מלאה אליו. כי כל מה שבאמת מבדיל אותי מהאור, זה הרצון לקבל שלי, האגו שלי.

אני נמצא במצב שאני המפריע, אני הבולט כמו קובייה עם האגו שלי בתוך האור, וחוץ ממני הכול מתוקן ומוכן.

רק אני רואה את המציאות כזאת מקולקלת, את עצמי כמקולקל ואת הבורא כרע ושמתנהג איתי ככה. ונוסף על כך, נדמה לי שקיימת רשות אחרת מלבד הבורא.

כל העבודה שלנו היא לתאר בצורה הנכונה את המצב שלנו, את איך שהוא באמת, ולא את מה שמצטייר לנו בתוך האגו שלנו. חוץ מהבורא אין אף אחד, אבל האגו אומר לי שקיימים הרבה כוחות שונים שמקבלים החלטות ושקיים גם אני עצמי.

גם מה שנדמה לי, כאילו שאני בעצמי מרגיש ומחליט משהו, גם זה לא אמת. הבורא, הוא זה ששולח לי את כל ההרגשות האלה, כדי שעל בסיס מה שאני מקבל ממנו בכל רגע של התרשמות, אני אוכל לבצע את העבודה ולבטל את עצמי, את המחשבות שלי, על כך שאני חושב ומרגיש באופן עצמאי, מקבל משהו מהסביבה, מהקבוצה, מכל העולם החיצוני. במקום זה אני צריך לתאר את עצמי כנמצא כולי לגמרי בשליטת האור העליון שממלא את כל המציאות.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 02.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המטה יעזור לא למעוד בדרך
הנוסחה של המציאות – עם נעלם (או לא נעלם) אחד
לקפוץ מעל התהום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest