דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כמו עובר ברחם אמו

כמו עובר ברחם אמו

laitman_2010-04-14_4406_u-70.jpg

שאלה: מהו הקשר בין 613 הרצונות לבין 613 המצוות? כיצד אני יכולה לתקן את הרצונות הללו, אם אני לא יודעת מהם, ואם אני עצמי מרוכזת באגו שלי?

תשובה: יש לי נקודה כלשהי, הדומה לטיפת זרע, שממנה מתחיל להתפתח האדם. לנקודה הזאת עלי לחבר את כל כובד נשמתי, ואז היא תתפתח על בסיס אותו המידע שטמון באותה הנקודה.

בנקודה הזאת יש לי את כל המידע, כמו טיפת הזרע שבה נמצא כל המידע על האדם החדש העתידי, וכיצד הוא יתפתח: ישקול 100 ק"ג, גובה 2 מטר, חכם, גדול וכולי. כל תכונות האדם וכל דרכו בעולם הגשמי ובעולם הרוחני.

עלינו רק להכניס לתוכה כוח. הכוח הזה מגיע מאמא. אנחנו לומדים שבעולם הרוחני גם קיימת אמא. בינה. משם אנחנו מקבלים כוח להתפתחותנו הרוחנית. בתוך האמא הרוחנית הזאת ישנו מקום שנקרא "רחם" או אח"פ. לשם עולה הטיפה שלנו. זה נקרא מ"ן. הטיפה נכללת בבינה ומתחילה להתפתח. האמא הרוחנית הזאת היא הקבוצה.

דיברנו על כך שעל האדם להיכנס לתוך הקבוצה ולהידבק ל"דופן הרחם" הזה. ואז הוא יתחיל לקבל ממנה כוח להתפתחות הנקודה שלו. הקבוצה עצמה אינה מוסיפה לנו דבר, דרכה אנחנו רק מקבלים אור עליון, מה שנקרא דם (מהמילה "דומם"). כלומר, אנחנו עדיין מתפתחים בדרגת דומם בעביות שורש (עובי הרצון בדרגת שורש).

בנקודה שלנו יש 613 רצונות, הם כולם מתפתחים אך אנחנו לא יודעים כיצד זה קורה.

נוסף על כך, לא ידוע לנו אילו רצונות מתפתחים עכשיו, ואילו מאוחר יותר. את התהליך הזה אפשר להדגים בצורת תרשים, המזכיר אקוגרמה: כל הרצונות, מ-0 עד-613, מתפתחים במידה שונה: אחדים יותר ואחרים פחות.

בכל אחד מאתנו קיימים 613 רצונות, אלא הצרופים ביניהם שונים מאחד לשני. נניח, הרצון ה-20, מפותח אצלי יותר מצל מישהו אחר, ואילו ה-40 פחות. אלה הם אותם 613 הרצונות, אלא נבדלים בעוצמתם ונמצאים בצירופים ויחסי גומלין שונים ביניהם. וכשדרך הקבוצה, על כל הרצונות הללו פועל אור עליון, שנקרא דם, הוא מפתח אותם. באיזו צורה? – לא ידוע לי.

אני לא יודע זאת ולא מבין, כמו העובר שנמצא בתוך רחם אימו, ואינו מבין את תהליך התפתחותו, אינו חושב ואינו שואל על כך. כוח הטבע מפתח אותו. לכן זו התפתחות בדרגת דומם: ללא הבנה, ללא הרגשה, ללא השגה.

אז מה זה נקרא התפתחות של 613 הרצונות? – כשאני מבטל את עצמי כלפי הקבוצה, על מנת להדבק אליה, להיות מחובר אליה, שהיא תשפיע עלי – אז זה נקרא שאני מבצע פעולות לביטול 613 הרצונות. אני לא יודע מה זה. אך כל זה יחד, זה האגו שלי, שאני מבטל ביחס לקבוצה ואז משפיע עלי האור העליון, ואני מתקדם.

במילים אחרות, הפעולה שלי בה אני מכניע את עצמי לפני הקבוצה, כדי תחת השפעתה לקבל רצונות, מחשבות, סולם ערכים חדש, נקראת מילוי 613 מצוות. כל פעולה נקראת יום. לכן, כתוב שכל יום אדם חייב לעשות 613 מצוות. וכך, עד שיסיים את כל התיקונים שלו. זה נוגע גם לגברים, גם לנשים.

מתוך שיעור מס' 8, בכנס בניו-ג'רזי 03.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תרגילים בהשפעה
הלבושים הזכים של הנשמה
תפקיד את הרצון ותקבל את האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest