דף הבית / כלכלה / כסף / כמו כוסות רוח למת

כמו כוסות רוח למת

דעתו של פרופ' לסטר בראון, העורך הראשי של "Worldwatch" ו-"מצב העולם": "התדרדרות איכות הסביבה צוברת תאוצה, ובסופו של הדבר המאבק בפגיעה הזאת יהפוך למשימה העיקרית של השלטונות ברוב המדינות. במהלך הוצאת הגיליון השנתי של "מצב העולם", אנו עורכים מעין ביקורת רפואית לכדור הארץ. בכל שנה מצבו מתדרדר. המשך החמרת המצב יכול לפגוע בכלכלה העולמית. עלינו לעצור אותה לפני שההתדרדרות באיכות הסביבה ונפילת הכלכלה העולמית יתחילו להאיץ זה את זה.

האנושות נדרשת להקרבה והתגייסות כללית, אותה ניתן להשוות רק למה שקרה סביב מלחמת העולם השניה. לא מדובר על תיקון המנגנון המקולקל, אלא על שינויים יסודיים תוך זמן קצר.

כפי הנראה ישנן שתי בעיות שפיתרונן אינו סובל דיחוי: מעבר מדלק שמקורו במחצבים למקור אנרגיה חלופי שיציל את האקלים, והצורך בעצירת הגידול באוכלוסיית העולם".

תגובתי: חסרה לנו ההבנה שאת המשבר הזה לא ניתן לפתור בכוח. וזאת מפני שאף אחד מאיתנו אינו מתאר לעצמו שניתן לשנות את טבע האדם לאלטרואיסטי ולכן גם אינו שואל את עצמו שאלה כזאת, אלא מחפש פיתרונות אחרים. חכמת הקבלה צריכה להסביר את האפשרות הזאת – ואז כולנו נראה את הפיתרון האמיתי לבעיה. אחרת, לכל אחד ישנה השקפה שונה לגבי הפיתרון, אך כל אלו הם כמו כוסות רוח למת!
ידיעות קודמות בנושא:
עיוורון של האגואיזם
כדור הארץ נמצא על הסף
המשבר האקולוגי כבר פרץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest