דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל פעם מתחיל כאילו מחדש

כל פעם מתחיל כאילו מחדש

ישראל, זו "נקודה שבלב" שמשתוקקת לדעת מה הטעם בחיים, לגלות את סוד החיים, את מקור החיים. היא קובעת את הקשר הפנימי של האדם עם הכוח העליון. רק שבינתיים האדם לא מתאר לעצמו את הקשר הזה, אבל הקשר נמצא. בגללו הוא נקרא ישראל, "ישר-אל", יש לו את הנטייה הזאת לבורא. אבל הכוח הזה אינו שייך לו, אלא נובע מה"נקודה שבלב", כחלק אלוקה ממעל שנמצא בו. וחוץ מזה אין לו כלום מהעליון וגם אף פעם לא יהיה, אלא רק מה שהוא יפתחַ מהנקודה הזאת.

בעלייה שלנו ב- 125 המדרגות, אנחנו מגלים את תרי"ג (613) ה"כלים" שלנו. זה מה שבא מצד האדם עצמו. ומצד הבורא, ניתנת לנו ה"נקודה שבלב" והמאור המחזיר למוטב. שני האמצעים האלה עומדים לרשותנו, כדי לתקן את תרי"ג "הכלים השבורים" שלנו.

יוצא, שיש לי נטייה לרוחניות ויש לי תרי"ג הרצונות האגואיסטיים. וכמו כן, יש את המאור המחזיר למוטב אם אני ארצה למשוך אותו. אז מה חסר לי? – חסרה הקבוצה, שכלפיה אני מממש את תרי"ג הרצונות שלי. ולכן מביאים אותי לקבוצה.

לכן, יש לי "נקודה שבלב", תרי"ג רצונות שבורים, קבוצה והמאור המחזיר למוטב, כל האמצעים הדרושים. עכשיו אני רק צריך לסדר את הקשר הנכון ביניהם. אם אני משלב נכון את כל המרכיבים האלה, אז האור פועל ומשפיע על תרי"ג הרצונות, ה"נקודה שבלב" מתחזקת על ידם, ואז האור יכול להתגלות בתרי"ג הרצונות האלה, שזה נקרא גילוי הבורא לנברא.

כך אנחנו מסיימים מצב אחד, ושוב הכול מתחדש, מתחיל מהתחלה. גם ה"נקודה שבלב" מתחדשת, מפני שהיא התחזקה על ידי תרי"ג הרצונות שתוקנו בדרגה הקודמת. היא מתחילה להאיר ולבעור יותר, כי כנגדה בוערים תרי"ג רצונות אגואיסטיים חדשים ואכזריים מהקודמים. כנגדם ישנו מאור המחזיר למוטב יותר חזק, אם אני ארצה להשתמש בו. וכמו כן, כנגדם יש לי קבוצה, שבהתאם לאגו החדש, מצטיירת לי כהרבה יותר גרועה ממה שהייתה קודם. ושוב אני עובד כדי לחבר את כל זה ולתקן.

בעיקרון, זה כל מה שאני צריך לעשות – לבנות יחסים נכונים בין ארבעת המרכיבים האלו.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 30.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מציאות שקרית בגלי האגו
להיתקן = להתקרב זה לזה
להצית את ניצוץ האהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest