דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל עוד לא הסתיים הזמן להרהורים

כל עוד לא הסתיים הזמן להרהורים

laitman_2010_1805_us-70.jpg

עכשיו כל העולם נמצא במשבר, ואנחנו לאט לאט מתקרבים לבעיות עוד יותר גדולות בכל מקום ומכל הכיוונים. כל מה שעשינו בעולם הזה, נעשה בצורה רעה מפני שגדלנו תחת הנהגתו של האגואיזם שלנו. אין לנו מהיכן לצפות לטוב, כיוון שכל הזמן עבדנו רק למען האגו שלנו. ועכשיו הרע מתגלה בהדרגה, טיפה אחר טיפה, בכל מיני מקומות ובכל מיני הזדמנויות, כדי לא לתת לנו להינעל על הכאב שלנו. כי אם הכאב יהפוך לחזק מאוד, אנחנו כבר לא נוכל לחשוב על שום דבר אחר, חוץ מכיצד להיפטר ממנו. כבר לא יעניינו אותנו הסיבות לכאב וגם לא התוצאות, אלא רק להפסיק את הכאב הזה.

אך אם הכאב מגיע בגלים, וכל הזמן פוחת, או שהוא אינו גדול כל כך, אז נשאר לי מספיק זמן להרהר ולחשוב עליו, ואז אני מתחיל לחפשׂ: מהיכן הוא מגיע, מדוע וכיצד אפשר לצאת ממנו. הבורא מנהל עימנו כזה משׂחק, ובסופו של דבר אנחנו מוצאים פתרון כלשהו.

קודם כל עלינו ללמוד את הסיבה – היא טמונה בהופכיות הטבע שלנו. התכונות שלנו הפוכות לבורא, ולכן כשהוא מתקרב, אז רע לנו! וככל שהוא מתקרב יותר, כך נהיה לנו יותר ויותר רע! זה כמו עם גנב, שכדאי להחזיקו הרחק מהכספת על מנת לא לתת לו הזדמנות לבצע את הפשע. כך גם איתנו. לכן הבורא במיוחד עכשיו, בזמנינו, מתגלה במקצת ובאיטיות רבה, כדי לתת לנו זמן לחשוב. הוא מתגלה במקצת, ואנחנו מרגישים את עצמנו רע.

לדוגמה, לפני כמה שנים פרץ המשבר, ועכשיו כבר מדברים שהוא כאילו הסתיים. אך המשבר לא חלף, פשוט נותנים לנו זמן להרהורים וחקירה! ועוד מעט תתרחש עוד מכה אחת, בכמה רמות ובכמה צורות. ואחר כך שוב תבוא תקופה של רגיעה. כך הבורא מלמד אותנו ונותן לנו הזדמנות לחפשׂ סיבות, כדי שבסופו של דבר אנחנו נגלה אותו כמקור לכל המתרחש. וביחס לאגואיזם שלנו, יוצא, שהוא מקור לכל הרע. ואז אנחנו נבין, שרע לנו בגלל ההופכיות שלנו לבורא. ומה לעשות כדי שיהיה טוב?

הבורא הוא מושלם, ורק אנחנו הם אלה שיכולים להשתנות. כך בהדרגה אנחנו נבין, שאנחנו חייבים לתקן את עצמנו. והאנושות לבטח תגיע לזה, תחת מכות שיטתיות ומחזוריות, שיגיעו בכל מיני צורות. מכות לכל עָם ולכל אדם, לכל אחד משלו, על מנת ללמד אותנו. אך אנחנו צריכים לגלות לבני האדם את השיטה, כדי שהם ידעו כמה שיותר מהר, מהיכן מגיעות המכות ומדוע. בזה אנחנו מקלים על ההתפתחות לכל האנושות. זה נקרא "להיות אור לגויים", כלומר לאותם האנשים שאינם מבינים בינתיים, מדוע הם מקבלים מכות.

צריך לגלות להם את הסיבות למכות, את הנחיצות והמטרה, כדי שיוכלו להתקדם בצורה הכרתית. כתוצאה מזה, כל דרך ההתפתחות משתנה בצורה חזקה. אלה שיש ברשותם את שיטת התיקון, חייבים לעשות זאת עבור כל העולם.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "שמעתי", 24.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אגו שסובל מאור של טוב
אל תצעקו "לא!" על הסף…
מה זאת אומרת "ללכת בדרך השם"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest