דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל כך הרבה שמות…

כל כך הרבה שמות…

שאלה: כיצד צריך להתייחס לקבוצה, כדי לגרום נחת רוח לבורא?

תשובתי: הקבוצה היא הכלי שבו שוכן הבורא. הרי לבורא אין דמות. צורות הקשר, צורות ההשפעה ההדדית בין הנשמות, שאותן אתה מגלה בפנים, נקראות דמות הבורא.

בעצם ה"בורא" הוא מלשון "בוא וראה". אתה בא ומגלה אותו. ו"הקדוש ברוך הוא" הוא הדמות הכללית, שבהמשך אנחנו מגלים בכל שלמותה.

"אלוקים" היא דמות חלקית של הבורא, בינה. ו"כתר" היא צורת ההשפעה הכוללת והמוחלטת, שתתגלה לכולם, כשכל הנשמות יתחברו זו לזו בהשפעה הדדית ללא שום הבדלים ביניהן, ותכונת ההשפעה תשלוט בהן ללא שום גבולות. ואפילו האגו שלהן, "לב האבן", יעבוד בכוונה על מנת להשפיע.

כל הגוף האחד הזה, כל הנשמות, יעבדו במלואן למען ההשפעה, בכל כוחן. זה נקרא "כתר", אותו האור העליון, אותה התכונה שממנה החלה כל הבריאה. כל הגילויים האחרים שלה כבר תואמים למדרגות ירידתו, היחלשותו, הסתרתו, שבהן הנבראים משיגים אותו רק באופן חלקי. הרי אף אחד אינו משיג את אותו הכתר. אנחנו נשיג אותו רק בעתיד.

לכן יש לנו הרבה שמות דווקא לאותו הכוח המשפיע, כוח הטבע, הכוח היחידי שקיים. כל שאר הגילויים שלו הם צורות חלקיות של השפעתו עלינו, לפי מידת היכולת שלנו לתפוס אותן. הרי הכוח הזה הוא תמיד אחד. אך אני תופס רק את הצורות המוגבלות שלו, ומכנה אותן בשמות שונים.

למשל, "הקדוש ברוך הוא", זוהי צורה מוגבלת מאותו הכוח העליון שאין לו שֵם כלל. "הקדוש ברוך הוא" הוא ז"א של עולם האצילות, שאיתו אנחנו עובדים, וגם אותו אנחנו משיגים בחלקים, בצורות מסוימות.

אלוקים, הוי"ה, א-ד-נ-י, א-ה-י-ה, ש-ד-י, זה הכול תופעות שבתוכי, ברצון (בכלי) שלי. כשאני מתקן את עצמי, בכלי המתוקן הזה אני משיג את תכונת ההשפעה וקורא לה "בורא". אך היכן הוא מתגלה? – ביחס שלי לאחרים, בהתכללות שלי בקבוצה, לא החיצונית, אלא בקבוצה הפנימית, ברצונות והמחשבות המשותפים שלנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 27.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כבד את אביך…
תצוגה של הבורא
הוי"ה – אלוקים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest