כל הטענות לבורא

שאלה: נאמר: "כל הפוסל במומו פוסל". מצד אחד, מקובל רואה שבעולם מתרחשים המון אירועים לא טובים כמו במלחמות. מצד שני, הוא מבין שהכול הוא עשה ומקשר עצמו עם האירועים. כיצד מתיישבות שתי התפיסות? כיצד זה אפשרי?

תשובתי: כאשר אדם מסתכל על העולם, הוא רואה את עצמו, את ההשתקפות שלו. הוא מבין, שהכול בתוכו, אבל הוא לא יכול לתקן שום דבר, לכן ניתנה לו קבוצה (עשירייה). אין לאדם סיבה להאשים את עצמו, הוא מקבל הכול כנתון.

אדם יכול להאשים את הבורא, אבל הוא עצמו אינו אשם. הנשמה המקולקלת שלו, ניתנה לו כדי שיתקן אותה. ככל שהוא מתקן אותה יותר, כך הופכת הראייה שלו חדה יותר והוא רואה את העולם מקולקל יותר, מפני שכל קלקול קטן נראה לו כגדול מאוד.

עם זאת, אין לו בכלל טענות לבורא, פרט לבקשה אחת, לקבל את אור התיקון. והוא אסיר תודה לבורא על כך, מפני שבאופן הזה הוא סופג לתוכו את התכונות השליליות והחיוביות של העולם שכבר מתוקנות, הוא מתחיל להשיג את גובהו של הבורא, בכך שהופך להיות כמוהו.

שאלה: כלומר, למקובל אין שום טענות לאף אחד, אלא רק כלפי עצמו?

תשובתי: גם כלפי עצמו אין, מפני שהבורא עושה הכול. הבורא, הוא השורש של כל המצבים, של כל מה שקיים, לכן כל הפניות צריכות להיות מופנות אליו. האדם צריך רק לברר איך לפנות אליו? למה הבורא נתן לנו דווקא כאלה תכונות רעות? למה יעזור לקשור אותן עמו? מה אנחנו צריכים לעשות עם זה?

שאלה: אם לבני אדם לא היו טענות אחד כלפי השני, אלא רק כלפי הבורא או כלפי עצמם, אז העולם היה נראה אחרת?

תשובתי: בהעדר טענות לא היית מתקן את העולם. אם לאף אחד לא היו טענות, אז כולם היו כבהמות. בדרגה בהמית אחד אוכל את השני, אבל ללא טענות.

לבני אדם צריכות להיות טענות אחד כלפי השני, ובו זמנית גם הבנה שהשורש שלהן הוא הבורא. הבורא בכוונה שבר את הנשמות שלנו, כדי שנשתדל לחברן, ולא נוכל, לא נצליח ואז נבקש ממנו לתקנן, וכך נהפוך להיות שותפים שלו בתיקון הנשמות.

כך נבין בדיוק מה הוא רצה מלכתחילה, למה הבורא ברא נשמה אחת, שבר אותה לחלקים ולאחר מכן פונה אלינו שנתחיל לעסוק בתיקונה ונבקש ממנו לעזור לנו. ואנחנו בכל תנועה קטנה לתיקון הנשמה הכללית היחידה, מבקשים ממנו עזרה, הופכים להיות שותפים שלו ובאופן כזה משיגים את הדרגה שלו ומגיעים למצב הסופי של האנושות, שבו אנו שווים לבורא.

מתוך שיעור וירטואלי, 18.02.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest