דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / כל הגאוניות היא בפשטות

כל הגאוניות היא בפשטות

laitman06_zohar_tv_8214_70.jpg

הכול נובע מתוך ההוי"ה הכללית, המערכת היחידה שקיימת, והכול מתחיל מהשורש, קוצו של  יוד. זהו הכתר, יש מיש. יש אור ויש רצון (כלי), "יש מאין" המתפשטים יחד. האור משפיע על הרצון, והוא מקבל כל מיני צורות, כלומר הרצון ליהנות כל הזמן מחליף את התכונות שלו בהידמותו לאור.

ספר הזוהר מסביר כיצד כל התכונות נובעות מתוך האור, אשר ברא את הרצון ליהנות "יש מאין", וכיצד האור פועל על הרצון הזה. זו למעשה סימפוניית ההתפתחות, השפעת האור על הרצון, חוסר מילוי שמשתנה תחת השפעת האור, בכך שמקבל כל מיני צורות ותכונות, כולל בתוכו את תכונות האור, את הצורות הקודמות שלו, המשפיעות על המצבים הבאים אפילו על כמה מדרגות קדימה.

ספר הזוהר מסביר לנו כיצד משני כוחות בלבד – הרצון לקבל והרצון להשפיע – יוצאת כל הרב גוניות של הנברא. וכל זה קשור באופן ישיר עימנו, הרי גם בעולמנו אין דבר פרט לשני כוחות: שחור ולבן, אחד ואפס, טוב ורע. אין זה משנה על אילו רמות אנחנו מדברים, כל הבריאה, כל ההתרשמויות שלנו, כל הדמויות והתמונות הרגשיות שלנו של תפיסת המציאות, מורכבים משני כוחות.

את שני הכוחות האלה, המקובלים הצליחו להסביר בצורה יפה מאוד בצורת האותיות. לאחר מכן, כאשר אנחנו מסתכלים על הצורות האלה, הם קמים לתחייה. אתה מתחיל לזהות בתוך האות, כיצד התכונות האלה, הבורא והנברא, קשורים ביניהם, כיצד הם שזורים בצורה הדדית וחודרים זה לתוך זה, באיזה כיוון, באיזה אופן, במה הם מתמזגים יחד ובמה עדיין לא, אילו הגבלות קיימות.

אין לנו מילים, כדי לבטא את היחסים האלה. אך האות, הסמל, נותנת לך מודל. בתפיסתך את המודל הזה, אתה כולל בתוכך את כל מכלול הרגשות, היחסים ואת כל הקיים בתוך האות. בתוך האות נמצא הכול. היא רק נראית כאילו בצורתה הפשוטה, אך הפשטות הזו כוללת בתוכה אלפי צורות קודמות שקיבלה בזמן ירידתה ממעלה למטה.

בחכמת הקבלה הכול נובע מנחיצות הכרחית. מתוך הטבע עצמו, מבנה האדם ותפיסתו, המקובלים ראו שאין אפשרות אחרת להביע את הקשר בין הבורא לנברא, אלא רק בעזרת הסמלים האלה, האותיות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 23.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
אותיות הן רצונות
סוד העברת החכמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest